måndag 21 februari 2011

Paus

Jag kände att jag var tvungen att ta en paus från allt nu. Lyssna på min kropp och våga säga nej. Jag vet att snart är arbetsträningen över och jag måste söka jobb. Men jag vet även att Underbar stöttar mig och att vi klarar oss. Jag har inte någon panik att hitta jobb omedelbart och det är skönt att veta. Men jag har pressat mig själv så hårt för att få det att gå ihop. Jag tar för mycket ansvar här hemma med och kan inte riktigt släppa kontrollen. Jag måste bli bättre på det helt enkelt. Men nu ska jag bara vila denna vecka, läsa, sova och gå långa promenader.  

Lite om läsningen, denna månad har varit riktigt fin. Har haft många fina läsupplevelser och hitta många nya "vänner". Läsningen är något som verkligen ger mig energi och framförallt ro i kroppen. Att bara få dyka in i en bok, att få njuta av upplevelsen och få stänga av omvärlden helt för en stund. På onsdag är det bokreadags, några är redan på väg hem till mig och en runda till byns lilla bokhandel blir det med. Hoppas göra några fler fina fynd och kanske hitta några nya bekantskaper. 

Nu ska jag bara skriva en rec till och sen vila mitt stackars finger. För naturligtvis stöp jag i backen imorse och det ordentligt. Reflexmässigt slängde jag ut armen för att ta emot... Inte så smart visa det sig då mitt ena finger stukades till. Och nu tycker jag allt att det räcker med snö och vinter. Jag är så trött på den, trött på snön, trött på kylan, trött på alla kläder. Helt enkelt trött på den. Det räcker nu!!!

3 kommentarer:

  1. hej gummsan.

    Bra att du lyssnar på kroppen.

    det gör ont i mig att du får ta mer ansvar här hemma,önskar att det inte va så mkt prob med tåget hela tiden.

    Skönt att du bara ska vila och läsa nu.

    djävligt tråkigt att du ramla och slog dig.

    SvaraRadera
  2. Hej, det där med snö håller jag helt och hållet med om. Vaknade i morsen av att se snön falla och allt var åter vitt igen. Inte alls kul. Så nu vill vi ha vår:)
    Ta hand om dig kramar

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Har du tagit över mitt drummlande. Nu får du se till att hålla dig på fötterna. Hoppas du får en skön vecka med som du säger mycket läsning och mys och mycket vila. Jag får nog försöka hålla mig ifrån bokrean då jag har tandläkarbesök på fredag och då säger det slurp i börsen. Men om du känner mig rätt så hamnar jag nog vid ett bokbord så småningom. Jag vet inte just nu vilka jag skulle vilja ha eller läsa. Läser man dina rec, så är det ju hur många som helst. Ett tips är faktiskt Morgan Allings självbiografi. Den är stark, långt ifrån något annat. Jag håller med om att kylan kan få släppa sitt grepp man är verkligen trött på att behöva frysa och man måste pälsa på sig så in i baljan.
    Sköt om dig vi hörs. Du vet väl att till helgen är det 1 års jubileium,du vet väl vilket.
    Kram mams

    SvaraRadera