tisdag 30 augusti 2011

Ditt och datt

Igår kväll, jag skulle möta Underbar på stan efter att ha gjort lite ärenden men hans tåg var lite försenat så jag smög in på fina Stadsgården. Solen sken och det var väldigt behagligt att sitta ute så när Underbar anlände så stanna vi kvar där och åt otroligt goda grillade panini. En avkopplande och fin stund så där en helt vanlig måndagskväll. Stadsgården blir mer och mer vårt favoritställe. Charmigt och alltid lika trevlig personal.

Imorgon så är det allvar igen efter många långa månader hemma, ett första möte med chefsbibliotekarien Eva. Jag är otroligt spänd och väldigt förväntansfull, inte direkt nervös faktiskt. Men jag funderar väldigt mycket på vad som kommer sägas och vad jag ska säga. Tänk om hon frågar varför jag vill bli bibliotekarie? Det finns ju många svar på den frågan och jag är ju för den delen inte hundra på att det är det jag vill bli, även arkivarie finns med på famtida-jobb-kartan ju. Mina tankar än så länge om varför just bibliotekarie: Jag älskar litteratur och kunskap. Jag gillar att bibliotek finns som en naturlig samlingsplats för många människor och det behövs värnas om och bevaras. Jag vill dela med min läs och bok glädje till andra. Det är väl ungefär det jag kommit fram till just nu. Men ska tänka mer under dagen och kanske jag kommer på några bättre. Jag har nog faktiskt inte riktigt fatta vad som händer ännu. Det känns rätt otroligt ju att jag ska hänga på bibblan hela dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar