onsdag 6 juni 2012

Maj

Här kommer då majs lista. En bra blandning men övervägande deckare faktiskt. Ligger lite efter med mina nyårslöften dock. Men snart semester och då ska det minsann läsas!  Titta längst ner i inlägget, ett litet tillägg till månads listorna. 

  • Jay Asher, Tretton skäl varför, YA ****
  • Michelle Paver, Evig natt, S ****
  • Lisa Jewell, Syskonmakaren ***
  • John Verdon, Tänk på ett t4l, T ****
  • Stephen King, Mardrömmar S/N -Bibliotekspolisen ***
                                                    -Solhunden *** ½
  • Suzanne Collins, Hungerspelen , Ya+ *****
  • Suzanne Collins, Fatta eld, Ya + ****
  • Giles Blunt, Fader död, D *** ½
  • Richelle Mead, Löftet, Ya + *** ½
  • Posy Simmonds, Tamara Drew, Se *** ½
  • Peter James, Den enes död, D ****
  • Elly Griffiths, Känslan av död, D ****
  • Giorgio Faletti, Ögat som ser, D **** ½
  • Peter Robinson, Bad boy, D *** ½
 Månadens bästa: Hungerspelen av Suzanne Collins såklart. Kunde inte släppa den, försökte tom läsa den gående när jag vart tvungen att förflytta mig!
Månadens sämsta:  Ingen direkt som kvalar in under detta faktiskt. Överlag så har många av månadens böcker hamnat på en trea ser jag.  Och "sämst" då skulle Kings Bibliotekspolisen vara. 
Månadens överraskning:  Att det blev så mycket läst under Maj, som var en fullproppad månad. 
Månadens besvikelse:  Att Giles Blunt nya inte riktigt nådde upp till mina förväntningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar