fredag 8 september 2017

Fyra favorit i Augusti

Augusti är en månad jag helst vill glömma bort, är inne i ett fruktansvärt skov med min fibromyalagi dessutom så har jag av någon okänd anledning blivit så trött på sista tiden. Så trött att jag knappt orkar hålla mig vaken under dagen fast jag sovit hela natten. 2-3 timmar uppe, 2-3 sovande under hela dagen innan jag lägger mig och sover för natten och så har de senaste veckorna sett ut. Läkartid bokad nu så får vi se om det är fibron som spökar eller om det är något annat.

Läst har jag gjort men väldigt långsamt med många pauser. Men jag är glad att jag fortfarande läser i alla fall. Hellre sakta och lite än ingenting alls.  ( Listan är utan inbördes ordning)

  • Annabelle av Lina Bengtsdotter. En imponerande debut med både driv, spännande karaktärer och fascinerande historia. ( Rec kommer i helgen!)
  • Pappas pojke av Emelie Schepp. Den fjärde boken med Jana Berzelius och jag är förbluffad över att författaren lyckas hålla spänningen vid liv igenom 4 böcker. Enda felet är att nu börjar väntan på nästa bok...
  • Postmortem av Patricia Cornwell. En ny utgåva av en äldre thriller med rättsläkaren Kay Scarpetta. Jag hade hört mycket om denna serie och denna första bok gör mig inte besviken.
  • Dolt i mörkret av Elly Griffiths. En kär bekantskap som aldrig felar. 
Bubblare: Ännu en gång för jag nämna Mons Kallentoft och Markus Lutteman! Deras fjärde bok Heroine bjuder verkligen på rasande skicklig spänning! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar