onsdag 7 september 2011

Praktiken

Tre dagar på min nya arbetsträning och jag trivs så otroligt bra. Jag känner mig hemma och det känns som jag hittat rätt spår att fortsätta på. Naturligtvis så får jag ge det lite mer tid och jag kommer nog även att be om kanske efter årsskiftet, om jag nu får vara kvar på biblioteket, att få byta arbetsträning för att prova på den andra linjen jag funderar på med. Alltså arkivariebiten då. Om nu inte det är så att biblioteksbiten växer sig fast och jag känner till hundra procent att det är det spåret jag ska ge mig in på. Det är ju långa utbildningar det handlar om så det gäller att jag är säker på vad jag vill. Idag så är jag dock hemma, med en envis förkylning som inte vill ge sig. I tre veckor så har den kommit och gått, imorse så orkade jag inte gå upp alls och halsen är helt igenkorkad. Så en vilodag idag sen tillbaka imorgon, ev ett samtal med vårdcentralen. Vädret är kasst idag och jag har läst klart en bok under förmiddagen men den lämnar jag med stor besvikelse faktiskt. Känns alltid som om man slösat bort tid när man läst ut en halv dålig bok. Men Gerhardsen är ju en favorit och jag hoppades ända in i det sista på att den skulle ändra sig. Men icke då. Nu ska jag gå vidare och se om någon av dom andra jag släpade hem är bättre. Någon av dom bör ju ge mig rätt känsla, jag behöver något riktigt bra nu när jag e småsjuk. Något som griper tag i en och lockar med en längs långa vindlande stigar. Något som den bok jag läste ut igår, den var riktigt bra. En rec på den först blir det nog så jag kan släppa föregående bok.

1 kommentar: