onsdag 4 juli 2012

Bokdatabas

Idag kände jag mig lite rastlös, behövde göra något annat än att läsa, vila och gå ut med herr Hund. Så jag bestämde mig för att ta tag i bokdatabaserna jag håller på med. Meningen är att alla våra böcker ska sorteras in i olika databaser. Idag gjorde jag klart Deckare/Thriller och Skräck/Rysare delen. Jag lägger in det i ett vanligt exceldokument med olika kolumner, jag har författarens efternamn och förnamn, originaltitel, översatt titel, översättarens namn, en kolumn för om jag läst eller inte, format på boken och ISBN-nr. Tog lite tid men nu är alla i denna kategori inlagd, 109 st deckare/thriller och 34 skräck/rysare. Känns riktigt bra att få ordning på det, boksamlingen växer ju nämligen stadigt. Alla olästa nyare böcker är inte inlagda, de kommer läggas in vart efter de läses ut.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar