måndag 13 januari 2014

Lite blandade nyheter under våren.

I år har jag inte haft en stora tjocka härliga katalogen för alla nya böcker som ska komma under våren att läsa. Så jag får bläddra elektroniska och se vad för pärlor som kan tänkas komma under våren. Vi tar det väl per förlag och så får jag ser hur många förlag jag hinner med. Jag börjar med de större förlagen i detta inlägg.

Verkar annorlunda men intressant.
En något märklig direktöversättning av titeln Wool men jag har hört mycket gott om denna dystopi och jag vill verkligen läsa den.
Om Carl Von Linnes äldsta dotter Lisa Stina och om olycklig kärlek och svårigheterna att vara kvinna på denna tiden. Enbart titeln skulle kunna få mig att bli intresserad av att läsa denna bok!

En historisk roman om tsarfamiljens sista tid där sagor och berättelser har extra stor betydelse låter som det kan vara en trevlig och fin läsning
En "ny" bok av en författare som gav mig förra årets sista ljuva läsning i form av boken "Vi kom över havet". Detta är hennes debutbok som nu kommer på svenska.
Fortsättning på Kings magnifika bok Varsel ( The Shining) måste man bara läsa. Flipp/flopp? Det återstår att se
Äntligen kom då den irländska deckardrottning ut med nytt på svenska! 

Om Mary Jones som är kökspiga hos piraten Long John silver! Låter som det kan bli riktigt härlig läsning!
J.K Rowlings skriver deckare under pseudonym.  Låter intressant på många andra sätt med.

Låter som en fin läsupplevelse. 
Tredje delen med Dave Gurney i huvudrollen. Hoppas på samma nagelbitarspänning som i de andra två.
Äntligen en ny bok om min favoritkaraktär Ruth Galloway!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar