tisdag 25 februari 2014

Bokrean

Ja nu är då bokrean igång igen! Jag har kollat igenom en del av de större nätbokhandlarna och förvånats över att det i år faktiskt är ett riktigt bra sortiment. Hade det gått hade det nog skickats iväg en order eller två men i år får bokrean klara sig utan mig dock. Nyss var vi nere på Ica Maxi och även där fann jag ett par intressanta böcker.  Men helt utan böcker blev jag inte idag, biblioteket i byn hade en bokrea med, där jag till min förvåning fann att det fanns en hel del nytt och intressant bland böckerna. Kära sambon hittade 5 st tidningar och en bok, jag hittade två helt nya oinplastade böcker och vi betalade hela 20 kr för det hela! 

Mina två fynd  på biblioteket blev två chansningar, två böcker jag hört talas om men inte tagit tag i att läsa ännu. Men för knappt 10 kr så kändes det ok att våga chansa!
Det blev dessa två:

* Anna Starobinet, Den levande












* Ayad Akhtar Apelsinskalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar