onsdag 12 februari 2014

Enkät om min bokhylla.

1. En bok du inte läst ännu men verkligen ser fram emot.
Jonas Gardells Tatu del 3, den ligger och väntar på att ljuset ska bryta igenom så att jag kan läsa den utan att behöva en pappåse att djupandas i. Lite sol och fågelkvitter lär behövas vid läsning av denna boken

2. Den bästa boken du har hemma.
Åh kära nån då! Bästa boken, alltså en bok då bara. Men det är ju omöjligt, varje bok som får bo här får göra det för att de är de bästa på sina alldeles egna sätt. En del är kanske bäst för innehållet, vissa är bästa för att de tillhör en viss tid i livet, vissa är bäst för att de är speciella i form av att vara arv/gåvor.
3. En bok du önskar hade varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Det finns nog en hel del sådana här i hyllan, oftast då olika faktaböcker köpta på bokrea.
4. Någon bok du var jättepepp på när du köpte den men som sedan bara blivit stående.
Jodå det finns en hel del sådan här hemma, såsom t.ex. Beautiful Creatures del 2 av Stohl/Garcia och Jan Gullio Brobyggarna.
5. En bok du köpt mest för att den hade vackert omslag.
Omslag är mycket viktigt men det är dock inte ofta jag köper böcker baserat på deras omslag och inget annat. När jag lånar böcker så blir det oftare faktiskt att jag kan gå efter en fin titel eller omslag, då gör det ju inte så mycket om boken i sig visar sig vara dålig eftersom det inte kostar mig något alls. Dock har det hänt vid tillfälle då jag känt ett intresse för en bok, där sedan omslaget bidrog till att jag tillslut köpte boken. Så var med tex Nattens cirkus här nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar