söndag 23 juli 2017

Hej igen!

Det blev en oväntat lång paus men i början av juni gick min fibromyalgi in i ett riktigt tufft skov och jag blev återigen sjukskriven på heltid. Därefter har jag nu haft semester i två veckor varav den ena tillbringades i en stuga långt ut i de västmanländska skogarna! Dock så kostade denna veckan på med de långa bilresorna och ansträngningen i att bo borta i en stuga utan el och vatten. För så är livet med fibro, allt kostar men ibland så måste man ta den kostnaden för annars så kommer man aldrig upp ur sängen.

Två veckor semester kvar nu därefter får vi se hur det blir till hösten. Jag hoppas på mer arbetsträning men det återstår att se vad kroppen orkar med. Just nu är det en dag i taget som gäller. Har även tappat läslusten en aningen och alla de där bokhögarna känns mer stressande än kul. Även här gäller samma regel, en dag i taget, läsa om jag vill och orkar, läsa vad jag vill och försöka njuta av läsningen. Så ordnar det sig nog i slutänden. Blogga kommer jag göra när jag orkar, beta av främst rec-exen och tar de andra om jag orkar och känner för det. Litet i taget helt enkelt.





4 kommentarer:

  1. Stackars dig. Låter klokt att ta en dag i taget. Och det är ju inte bra att stressa med bloggning och läsning. Det är ju ändå något som ska vara lustfyllt och inte ett jobb.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din vänlighet! Jag tar en dag i sänder och gör det jag orkar och känner för!

      Radera