måndag 27 februari 2017

En liten fyndhög!

Jodå, idag har jag handlar lite på bokrean! Bibliotekets bokrea! 9 stycken böcker blev det plus en cd-skiva med David Lindgren. Totalt fick jag betala 40 kr =) Ett rimligt pris och många av böckerna såg helt nya ut. En del av böckerna är även till min sambo. Så nöjd och glad jag är nu, känns riktigt fint att kunna unna sig även när man inte har en stor plånbok.

Det blev följande böcker:

  • Ursula K.Le Guin, Trollkarlen från Övärlden, Gravkamrarna i Atun och Den yttersta stranden. Detta är en fantasyserie som jag länge tänkt läsa då jag hört mycket gott om den. Känns lite som en väldigt klassisk fantasy som jag länge velat ha så det känns som ett bra köp
  • Elisabeth Östnäs, Feberflickan. En skräck/rysare som jag hört mycket gott om och som jag tror skulle passa mig bra.
  • Ryan Gattis, Sex dagar. En dokumentär bok om upploppen i Los Angels 1992. Denna är till min sambo, han gillar just denna sortens av böcker väldigt mycket. Boken ser inte ens ut som den blivit läst!
  • Margret Drabble, Riken av guld. Detta är högens wild-card. En okänd författare för mig men baksidetexten lockade mig. 
  • Nicole Krauss, Det stora huset. Jag älskade Kraus bok Kärlekens historia men ännu inte läst något mer av henne. Så denna tror jag kommer passa mig bra.
  • Lars Andersson, De våra. En kriminalhistorisk roman som jag hört en del bra om och som jag tror att både jag och sambon kommer att gilla.
  • Dennise Lehane, Ett land i gryningen. Både jag och sambon är väldigt förtjusta i Lehanes böcker men just denna bok har vi ännu inte läst. Första boken i en serie och jag tror den kommer ge en trevlig läsupplevelse.
( Cd-skivan med David Lindgren är inte med på bild, vi började lyssna den i bilen på vägen hem och där blev den kvar! )





Och så här kan det se ut när man försöker fota en bokhög när man har en katt som absolut vill att man ska sluta fota så att han kan hoppa upp i famnen på en. Mio är en katt som älskar att bli omkring buren på och ska jämt vara uppe i famnen på en.



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Lite väl närgången när man försöker ta bra foton bara =)

      Radera
  2. Underbart! Jag hittade fina pocket på loppis igår :?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Loppisar är underbara! Älskar att strosa runt både på utomhusloppisar på sommaren men också i butiker. Man kan göra riktigt fina kap där =)

      Radera