tisdag 8 januari 2013

Beslutet är taget

Mina funderingar har nått en slutpunkt och där finns en tanke kvar, en tanke som lett till att bestämt mig för att behålla bloggen. Denna tanke är: Hur kan jag begära att andra ska ta mig på allvar när jag själv inte tar mig själv på allvar?

Så år 2013 blir året då jag tar mig själv på allvar när det gäller min läsning. Detta är året då jag ska blomma ut som komplett boknörd! Och jag kommer använda bloggen till mitt verktyg för att nå detta. Nu ska jag sluta bry mig helt om andra läser eller inte, om andra tar mig på allvar eller inte. Denna bloggen ska enbart vara till för mig. Vill andra människor delta i mitt boknörderi så är ni hjärtligt välkomna och jag uppskattar alltid kommentarer. Nu krävs det allt en lista, (jag älskar listor!), en lista där jag benar ut lite vad som kommer hända här på bloggen och vad jag själv vill göra med denna bloggen under året.



  • Jag ska fortsätta läsa högt och lågt, vitt och brett och allt däremellan.
  • Jag ska försöka skriva något om varje bok jag läser, ibland kort, ibland långt och ibland bara i form av ett samlingsinlägg med de böcker som är kvar i slutet på månaden.
  • Jag ska skriva mer saker och tankar som rör läsning, böcker och litteratur.
  • Bloggen ska rensas upp, alla inlägg som inte berör läsning och böcker kommer tas bort. Vissa sparar jag såklart på datorn då de har ett visst värde för mig som person. 

Så nu kör vi! Nu ska jag bli en komplett boknörd, på denna sida ska jag kunna ventilera alla mina tankar om min läsning och om böcker. Möjligen kommer jag göra lite försiktig reklam på facebook för att kanske locka hit nya läsare och kanske så vågar jag även släppa loss bloggen på den stora bokbloggar sidan. 

1 kommentar:

  1. Fyfan va härligt sagt!!! Du förtjänat att tas på allvar! Otroligt stolt nu!

    SvaraRadera