tisdag 7 januari 2014

Planer och tankar inför 2014

Jag tänker mig att jag inte ska ha några direkta krav eller planer detta året. Jag ska välja att läsa det jag känner mig lockad av men jag ska även förmå mig att öppna upp inför nya läsäventyr ifrån okända författare och ifrån andra länder än Europa och de engelsktalande. Jag ska ge mig ett år fyllt av läsning som gör mig gott och ger mig nya tankar och känslor. Men läsningen ska alltid vara fri ifrån krav och den ska vara helt pliktbefriad. Så mina planer och mål är helt enkelt:

Att läsa utan att känna tvång eller plikter, när jag läser för utmaningen skull ska det vara av nyfikenhet och inte baserad på måsten eller en känsla av att man ska läsa den eller den författaren. Jag ska även se till att unna mig mycket lästid även om mina studier kommer ta upp mycket av min tid.  Ingen läsning av något slag ska kännas som ett dåligt samvete eller kravfyllt, jag tänker inte heller detta året skämmas över min lättsammare läsning. Jag ska läsa enbart för min egen skull i år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar