tisdag 17 februari 2015

Top Ten Tuesday: Bokrelaterade problem

I veckans Top Ten Tuesday ligger fokusen på bokrelaterade problem.

  1.  Utrymmesproblem, böcker tar en himla mycket plats och på något märkligt sätt verkar de föröka sig under natten! 
  2. Nr 1 hänger samman med att jag gärna köper/tar hand om fler böcker än vad jag har plats till
  3. Nr 1 och Nr 2 hänger samman med den lätt magkrampsframkallande ångest jag får över tanken på en dag ska alla dessa böcker flyttas när vi väl skaffar hus.
  4. Värkande händer tål inte tunga tegelstenar, vilket är ett problem då jag älskar tegelstenar
  5. Sömnbrist, jag läser allra bäst på kvällen i sängen vilket lätt leder till att klockan blir väldigt sen om jag nu råkar fastna i en bra bok.
  6. Att reservera böcker på biblioteket är alldeles för lätt, man glömmer så lätt bort att man reserverat böcker ända tills sms:en kommer och där är flera stycken att hämta ut på en gång!
  7. Att jag slalomläser, just nu är antalet påbörjade böcker lite för många för att det ska kännas helt ok.
  8. Kattungar och böcker är en dålig kombination, katt och bok är ju annars den bästa kombon men våra kära Mio vill helst äta på böckerna och det känns inte helt ok.
  9. Så många serier som jag har igång samtidigt skapar en aningens stress faktiskt.
  10. Och så det eviga problemet: Så många böcker, Så lite tid!

6 kommentarer:

  1. Personligen så är jag ganska säker på att böckerna ägnar sig åt celldelning (eller vad det heter när det gäller böcker) på nätterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Det kan jag verkligen hålla med om, för det är ju alltid fler böcker i de där hyllorna än vad man egentligen trodde. =)

      Radera
  2. Jag känner verkligen igen mig i dina tre första punkter :)

    SvaraRadera
  3. Så många böcker, så lite tid stämmer verkligen bra!

    SvaraRadera