tisdag 17 november 2015

Men hur har jag kunnat missat detta?

Jag försöker fördriva tiden fram till att vi ska åka till veterinären med vår ena katt, vår äldsta katt är nämligen dålig och behöver kollas igen. Så jag gör det som bokslukar brukar göra, surfar på nätaffärer! Kollar läget lite, tittar efter bra böcker att läsa och ser efter vad som ska komma..

Då hittar jag den här:

Är det bara jag som lyckats missa den? Gillian Flynn är ju numera en älsklingsförfattare hos mig efter de utmärkta böckerna Gone Girl och Vass egg. Denna boken handlar om ( enligt Bokus sida) om hemsökta hus och familjehemligheter! Två ord som triggar igång mig direkt! Släpps tydligen på fredag men jag lär få vänta och se om tomten är snäll och kommer med den till mig. Vill ha NU!



Här är hela handlingen enligt Bokus: "Kvinnliga kunder som kliver in genom dörren till tarotstudion Anden i handen möts av sierskor, kristallkulor och kortlekar. Manliga kunder fortsätter vidare till det potpurridoftande bakre rummet, där studions parallella verksamhet pågår, med en kompletterande stab av olagliga soft-core-prostituerade. Efter att ha drabbats av en förslitningsskada i handen får en av kvinnorna i det bakre rummet - en driftig boknörd med en förkärlek för skräckromaner - hoppa in som medium. Men det som ser ut att bli ett välkommet avbrott tar en oväntad och olycksbådande vändning när en av de välbärgade förortsfruarna som bokat tid berättar en otäck historia som inte tycks vara inbillning."

2 kommentarer:

  1. Upptäckte också denna i sista minuten typ! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att det inte bara var jag! Jag ska skriva ned denna titeln till "tomten" så kanske kan denna bok hamna under granen i år!

      Radera