fredag 15 augusti 2014

Mer höstlängtan

Här kommer då ännu ett inlägg med massa höstlig längtan, allt med ett mycket höstligt väder utanför vardagsrumsfönstret. Här regnar det kraftigt idag och det blir inomhusaktiviteter hela dagen, men allra först ska jag göra ett slutprov i filosofikursen.

Gilla förlag:
* Jandy Nelson, Jag ger dig solen Jag älskade verkligen hennes förra bok Himlen kan börja här och jag rätt höga förhoppningar på denna med
* Jonathan Tropper, Plan B Härligt med en ny Tropper!
* David Levithan, Världens viktigaste kyss Jag var mycket förtjust i hans bok Jag-En men har sedan inte läst något mer av honom så passar väl bra att göra det i höst.

Sen såg jag att Christin Ljungqvist kommer med ännu en ny bok, jag måste verkligen ta och läsa hennes böcker. Jag tror verkligen de skulle passa mig nämligen, ett höstprojekt kanske?

Bookmark förlag
Här är det mest spännande att de ska ge ut ett antal Agatha Christe böcker i nya utgåvor och nyöversatta! Mycket härligt!  Det är då böckerna Och så var det en, Mordet på Orientexpressen och Huset på Udden. Sedan ska dessutom det komma en helt ny bok med Poirot skriven av Sophie Hannah! Spännande även det, titta in här så kan du läsa mer om de olika böckerna. Omslagen är verkligen snygga!

Brombergs förlag:
* Eleanor Catton, Himlakroppar Historisk roman om Nya Zeeland och guldruschen, låter väldigt intressant
* Linda Olsson, I skymningen sjunger koltrasten Jag läste hennes första och gillade väldigt mycket men sen tappade jag bort henne. Dags att ändra på det.
* Dror Mishani, Okänt hot Israelisk deckare där jag verkligen gillade den förra, så spännande med en fortsättning-

Modernista förlag
* Gillian Flynn, Vassa föremål.  Läste och tokgillade Gone Girl, har Mörka platser hemma för läsning nu och så Vassa föremål till hösten då!
* Veronica Roth, Allegiant En avslutande del som jag längtar riktigt mycket efter
* Belinda Bauer, Livet och dödens villkor (s 17 i katalogen) Ska bli intressant att läsa denna då den verkar vara riktigt mörk och otäck.
* Sharon Bolton, En mörk och förvriden flod ( s18 i katalogen) Lacey Flint är tillbaka, hoppas på en riktigt ruggig bok med mycket driv.
* Mo Hayder, Huden ( s19 i katalogen) Jack Caffery och Flea Marley är tillbaka!
* Alex Marwoood, Hyreshuset (s 19 i katalogen) Låter rätt intressant denna faktiskt
* Peter May, Lewismannen ( s 20 i katalogen)  Äntligen får jag fortsätta läsa om Fin Macleod!
* Karen Bao, Uppstigandet ( s 27 i katalogen) Lite mer undomsdystopi kan säker behövas i höst
* Sarah Rees Brennan Outtalat ( s 28 i katalogen) Gotisk skräck för unga vuxna behövs absolut i höst!
* Marie Lu, Champion ( s 29 i katalogen) Äntligen kommer sista delen i Prodigy-serien!



2 kommentarer:

  1. Modernistas deckare och nyutgåvor av Agatha finns på min önskelista också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) De nya utgåvorna av Poirot är ju riktigt snygga med!

      Radera