torsdag 31 januari 2013

Åh! Jimmy Perez är tillbaka!

Ann Cleeves skrev svit med böcker som utspelar sig på Shetlands öarna, jag gillade alla skarpt men i sista boken Blå gryning gjorde Ann Cleeves något väldigt oförlåtligt och gav oss ett väldigt abrupt och katastrofalt slut. Jag blev så arg att jag slängde boken i golvet och svor att aldrig mer läsa Cleeves. Men nu kanske hon kan bli förlåten då det snart kommer ut en ny bok med Jimmy Perez! Jag har saknat Perez och det ska bli mycket spännande att se hur det går för honom nu. Underbar nyheter som jag hittade här. Den nya boken heter Dead Water, finns i handeln redan och nu kan jag bara hoppas på att den översätts med. Annars får jag väl försöka läsa den på engelska. 

Om ni ska läsa serien börja då med Svart som natten, fortsätt sedan med Vita nätter, därefter Rött stoft och sedan Blå gryning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar