onsdag 9 januari 2013

December

Här kommer då direkt decembers lista, det får bli så här nu sen är jag i kapp och det blir lite ordning här på bloggen igen. Som ni kanske såg i förra listan så finns där två tillägg till Månadens:.. Nämligen månadens dikt och månadens högläsning, detta är ett gemensamt projekt jag har tillsammans med Underbar. 

December blev en katastrof månad, dock så var rätt mycket annat i vägen såsom julfirande tex och skåneresor till kära familjen. Jag stressar dock inte upp mig för det då slutantalet för förra året landa på en väldigt hög siffra. Men mer om det i eftermiddag då det kommer en slags årssammanfattning här. Nu ska jag iväg på möte om min nya praktikplats!


  • S.J Bolton, Nu ser du mig, De *****
  • Jodie Picoult, Den tionde kretsen, ****
  • Kristen Hannah, Den frusna trädgården, ** ½
  • Mark Billingham, Sömntuta De *** ½
  • John Green, Var är Alaska?, ****
  • Alden Bell, I dödskuggans land, Fa *****
Månadens dikter: Fredrik Lindström, Evolutionen och jag kommer inte överens; Rec kommer nästa månad då vi läste ut den i januari.
Månadens högläsning: J.R.R Tolkien, Ringens brödrarsskap
Månadens bästa: Alden Bells underbara, mörka och sorgliga zombie-dystopi med den oförglömliga Temple som huvudperson.
Månadens sämsta: Inte direkt sämst utan bara en aningen för sockersöt och sentimental mot slutet, Kristin Hannah
Månadens överraskning: Att S.J Bolton ännu en gång levererar en skarp och spännande thriller.
Månadens besvikelse:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar