onsdag 2 juli 2014

Juni

 Här  hittar ni som vanligt hela listan med länkar till de olika böckerna där jag skrivit vad jag tyckte om de olika böckerna.

Månadens bästa:  Joe Hill och Gabriel Rodriquez härliga serieroman Locke & Key
Månadens sämsta/mindre bra/ besvikelse:  Sophies historia av Jojo Moyes grep inte tag i mig på samma sätt som Jojo Moyes förra bok
Månadens fakta: 
Månadens finaste:  Oskar Källners novell Tills tiden skiljer oss åt
Månadens engelska:
Månadens intressantaste:  Att få prova på att läsa digital media och inse att man faktiskt gillade det =)
Månadens deckare/thrillerDonna Leons tredje deckare om kommissarie Brunetti var precis det jag behövde för att få igång läsviljan igen.
Månadens antal:  Juni månad har varit fruktansvärt hektiskt på många olika sätt. Kurs som avslutades i månadsskiftet, ny kurs startades och avslutades, en skadad sambo, en sjuk hund, utflykter och göromål av olika slag.  Allt detta har lett till en läsovilja hos mig, en känsla av att man vill läsa fast ändå inte på samma gång. En trötthet som alltså skapat en rejäl lässvacka men jag anar en ljusning för jag har så smått börjat läsa igen ordentligt. Och framförallt fått tillbaka läsglädjen igen. Så månadens antal landade på på 10 st, en markant skillnad ifrån förra månaden då med sina 17 böcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar