tisdag 6 oktober 2015

Ofrivilig nedkoppling

Här har det varit knäpptyst i snart en månad men det är faktiskt inte helt frivilligt. Vårt bredband slutade fungerar och det har tagit lite tid att fixa till det. Än har vi inte vårt vanlig bredband inkopplat utan jag kör med telefonens surfdata. Vi har ju bara en stationär dator, en surfplatta och "vanliga" smartphones. På telefonerna har vi rätt låg surfdata eftersom vi inte är i behov av det så mycket, här hemma kör vi ju via wifi. Så sista tiden så har vi varken kunnat surfa eller titta på tv! Vi har 1,2 och 4 på den vanliga tv:n, allt annat kör vi via streamingtjänster. Så vi har fått prova på att leva väldigt nedkopplade och jösses vad skönt det var och är! Jag tyckte inte att jag lade ner så mycket tid på att surfa, slöspela spel, titta på tv-serier och liknande men jag har allt fått tänka om!

Samtidigt som bredbandet lade av så blev jag också väldigt dålig rent fysiskt. De senaste veckorna har jag i princip sovit mer än jag varit vaken och det tog lite tid innan vi kom på vad det var. Nu vet jag och har fått tabletter som ska få mig på fötter igen men det lär ta lite tid. Så denna ofrivilliga nedkoppling har faktiskt varit väldigt bra för mig. Jag har ägnat mycket mer tid åt djuren, gått lugna promenader med lilla hunden och lekt/kelat mer med katterna, läst väldigt mycket men också mer långsamt, börjat vika origami! Även sambon och jag har fått mer tid över på kvällarna där vi kunnat prata, laga mat ihop, göra lite utflykter och fixa saker här hemma som man aldrig tagit tag i.  Så detta har varit väldigt nyttigt och jag ska verkligen ta med detta även när vi får tillbaka vårt bredband.

Jag har dock skrivit en del recensioner i Word så nu ska jag klippa och klistra, fixa länkar och posta en hel hög med recensioner så att det inte blir helt dött här igen! Jag saknar faktiskt bloggen och att få ta del av alla era andras bloggar med!



2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter riktigt, riktigt bra att du kom bort från den digitala världen - just när du ändå behövde tid att tillfriskna och bara umgås med man och djur. Hoppas allt vänder nu! Origami är nog en bra sysselsättning, pyssel är skönt när man vill rensa hjärnan :-)

    SvaraRadera
  2. Det är nog inte helt fel att vara nedkopplad ibland, men sådant vill man ju kanske välja själv :) Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera