måndag 26 oktober 2015

Septembers läsning!

Här kommer då månadslistan för september, bättre sent än aldrig! Många fina böcker denna månaden, några trevliga rec-ex och en lagom blandning av genrer!



  1. Caroline Weber, En sång från havet, R ****
  2. Johanna Mo, Döden tänkte jag mig så, De ****
  3. Victoria Aveyard, Röd drottning, Dys ****
  4. Marissa Myers, Cress, Dys **** ½
  5. Jörn Lier Horst, Jakthundarna, De ***½
  6. Jörn Lier Horst, Grottmannen, De ****
  7. James Rice, Flugan och Alice, *****
  8. Barbara Constantine, Och sen kom Paulette, R *** ½
  9. James Dashner, Mazerunner- I dödens stad, Dys ****
  10. Richard Yancey, Monstrumologen, S *** ½
  11. Marie Åberg, Löftet, R *** ½
  12. Neil Gaiman, Odd och frostjättarna, Ung ****
  13. Louise Penny, Ett förbud mot mord, De ****
  14. E.Lockhart, Frankie Bauers ökända historia ****
Månadens bästa: Här måste jag säga Flugan och Alice av James Rice, eftersom jag fortfarande, en månad efter jag läst ut den, går omkring och tänker på den.
Månadens sämsta/mindre bra/besvikelse:  Det var många böcker som landade på fyra poäng denna månaden och faktiskt inte en enda som jag känner platsar i denna grupp.
Månadens deckare/thriller: Louise Penny är en stor favorit här hos mig och det var alltför länge sedan jag fick läsa en Three Pines-mysterier  så jag är väldigt nöjd med denna senaste boken Ett förbud mot mord.
Månadens avslut: Ett helt ok avslut på James Dashners Maze-runner;serie.
Månadens skräck/speciellaste: Monstrumologen var en mycket speciell upplevelse men en väldigt bra sådan.
Månadens antal: 14 stycken känns ju helt ok, lagom mängd och en bra blandning denna månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar