fredag 21 april 2017

Helgfrågan V.16



Då var det helg igen och denna gång tänkte jag svara på Mias helgfråga.  Denna vecka tar hon hjälp av Ewa som har bloggen Holavedsbrudar - Författarblogg .

Så här lyder frågan:

Följer du en eller flera författare på facebook och/eller Instagram? I så fall vilka och varför?

Ja det gör jag. Främst via Instagram då bloggen har ett helt eget konto där. Jag har även en del på Facebook men jag använder mig inte av denna sida så det blir mer på Instagram. Varför jag följer författare? För att det är spännande att få en inblick i deras liv och arbete samt att man får väldigt många bra tips på böcker och annat spännande. Ibland får man också vara med om lite spännande saker som att jag häromdagen tipsade om och skrev lite om boken Karthistorier skriven av den franska författaren Francisca Matteoli. Dagen efter fick jag en så fin kommentar av henne där hon tackade för att jag delat hennes bok!

En del av de jag följer är:
@kristina_ohlsson
@backmansk
@mattiasedvardssonforf
@charlottecederlund
@marcusolaussonauthor
@jens_daniel_burman

Mitt namn på Instagram är @midnattsord om någon vill kika in! Ute i kanten här på bloggen så ser ni små bilder som byts ut när jag lägger ut något nytt i flödet på Instagram.

20 kommentarer:

  1. Instagram gillar jag, där jag följer dig :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det speciellt med författarkommentarer :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Känns fint på något sätt :)

      Radera
  3. Borde nog försöka vara lite mer positiv till det öppnade Instagram-kontot. Men det känns fortfarande rätt trist att det blir så ensidigt, då man bara passivt kan följa utan att varken kunna bekräfta någon eller bidra med något själv utan mobil. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det kanske det kan bli då ju. Men är ju inte ett måste. Du har redan en jättefin blogg :)

      Radera
  4. De flesta av författarna du räknar upp följer jag också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många spännade att följa :)

      Radera
  5. det låter ju väldigt spännande att få livstecken från en författare. men det har jag fått på bloggen också, faktiskt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag med, vid någon enstaka gång. och det är verkligen roligt =)

      Radera
  6. Instagram är trevligt. Följer dig så klart.

    SvaraRadera
  7. Det är alltid spännande när någon svarar på det en tyckt till om.

    SvaraRadera
  8. Jag följer också några av dem du nämner och dig ;)

    SvaraRadera
  9. Instagram är jätte roligt tycker jag :)

    SvaraRadera