tisdag 11 april 2017

Läsningen i Mars

Mars månad bjöd på mängder av böcker och till slut nådde jag vägs ände. April började med total haveri på alla plan, både privat, med bloggen och med läsningen. Jag älskar att få rec-ex och ser framemot alla de böcker som väntar på att bli lästa. Dessutom är det roligt att få hem överraskningar i form av nya och okända böcker. Men det blev lite för mycket till slut och jag tappade lusten att läsa helt samt att blogga. Att vara sjuk innebär att orken inte alltid räcker till allt man vill göra och just nu känner jag att min arbetsträning och min familj måste komma först. Att vara offline så mycket det går för att vila den stressade hjärnan och dra ned på läsningen samt inrikta mig på böcker jag verkligen vill läsa.  Jag kommer börja blogga igen, lite i taget dock och om orken inte räcker till för fullständiga recensioner just nu kommer jag lyfta fram dom på Instagram. ( Heter samma där som bloggen heter)


Mars
  1. Karin Björkegren Jones, Ett stressfritt liv 3+ ( Sverige, k)
  2. Linnea Dunnér Det sjunger i isen, 4 ( Sverige,k)
  3. Lucy Dillon, Och så levde de lyckliga, 3+ ( England, k)
  4. Kristina Ohlsson, Syndafloder, 5 ( Sverige, k)
  5. Red:Elcim Yilmaz, Brev till min dotter, 5 ( Sverige,k)
  6. Siobhan Dowd, Barnet i mossen, 4 ( Irland,k)
  7. Cecilia Ekbäck, I midnattssolens timme, 4 ( Sverige,k)
  8.  Krystal Sutherland, Våra kemiska hjärtan, 4+ ( Australien, k)
  9.  Maria Turtschaninoff, Naondel, 5 ( Finland, k)
  10. Kate DiCamillo, Sagan om Despereaux, 3 ( USA, k)
  11. Maud Mangold, Skuggspelet: Ängeln utan vingar, 4 - ( Sverige, k)
  12. Lo Kahn, Dans för en död prinsessa, 3 ( Sverige, ? )
  13. Rebeca Skloot, Den odödliga Henrietta Lacks 4 ( USA,k)
  14. Elly Griffiths, Flickan under jorden, 4+ ( England, k) Omläsning.
  15. Stuart MacBride, En hälsning från de döda, 4  (England, m)
  16. Joyce Maynard, De välvilliga, 3+ ( USA, k)
  17. Stephen Booth, På väg mot döden, 3+ ( England, m)
  18. Christin Ljungqvist, Vita tigern, 3+ ( Sverige, k)
Månadens bästa: Naondel av Maria Turtschaninoff var helt outstanding fantasyinspirerad berättelse
Månadens avslut: Syndafloder bjöd på ett värdig och bra slut på serien om Fredrika Bergman och Alec Recht.
Månadens romantiska: Det sjunger i isen bjöd på en oväntat mysig och känslosam läsning
Månadens fakta: Berättelsen om Henrietta Lacks bjöd på en stark skildring över en familjs öde.

2 kommentarer:

  1. Naondel är jag sjukt nyfiken på, eller egentligen Maria Turtschaninoff, rent generellt.

    Det är svårt det där med lagom. Ta inte ut dig, det är för din skull du bloggar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria Turtschaninoff är en författare jag verkligen kan rekommendera!

      Radera