fredag 28 april 2017

Bokbloggsjerkan 28 april- 1 maj: Favoritförlag

Vi fortsätter helgförberedelserna med att svara på Annikas jerka och därefter så blir det till att åka och handla. Snart är det dags för tacomys igen =)

Helgens jerka handlar om: Vilket bokförlag ligger dig varmast om hjärtat och varför?

Jag har många favoritförlag faktiskt och kan väl inte direkt säga att ett enda är extra favorit precis. Men här kommer några förlag som jag gillar lite extra mycket:


  • Modernista förlag, för de har böcker helt i min smak! Mörka thrillers, spännande deckare och smarta dystopier
  • Lind & Co. Även här är det just mixen som tilltalar mig, deckare varvat med feelgood
  • Hoi förlag, här fått mig att läsa väldigt många bra svenska skräckförfattare!
  • Bokfabriken. Mängder av intressanta deckare, främst skandinaviska.
  • Sekwa samt Etta förlag. Ett utmärkt val om man är sugen på franska/brittiska pärlor =)
  • Piratförlaget samt Lilla piratförlaget.  Här hittar jag ofta många bra deckare men också en hel del pärlor som är riktade till yngre läsare.
  • Lavender Lit som ger ut få böcker men som för mig alltid varit perfekta böcker.

24 kommentarer:

  1. Lind & Co har en hel del intressant, men jag läser inte så många böcker från dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker de har rätt många bra böcker, helt klart värt att kolla in =)

      Radera
  2. Lavender Lit känner jag inte till så mycket, får kolla upp det. Det finns så många förlag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett väldigt trevligt förlag som dessutom börjat med bokboxar har jag sett =)

      Radera
  3. Modernista är jättebra också. läste Vi är alla helt utom oss i läsecirkeln och den är ju utgiven på Lavender Lit upptäckte jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ofta tänker inte jag på vilket förlag boken kommer från, om det inte är rec-ex. Kanske man ska bli lite bättre på att lägga märke till det.

      Radera
  4. Ja, de förlagen har givit ut många bra böcker, åtminstone i perioder. Förra säsongen läste jag inte många böcker från Lind & co, men till sommaren kommer nästan alla thrillers jag vill läsa från just dem. Piratförlaget gillar jag, de överraskade med en kriminalroman med övernaturliga inslag nyligen, jag köpte konceptet rakt av ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har sett att de kommer med många intressanta thrillers nu till sommaren! Piratförlaget är ofta väldigt intressant och den bok du tänker på gillade jag rätt bra med men var inte helt övertygad! =)

      Radera
  5. Fler förlag där som jag också gillar :)

    SvaraRadera
  6. Många fina förlag med fantastisk utgivning.

    SvaraRadera
  7. Sekwa och Lavender Lit tror jag inte jag läst något från, men fokuserar nog väldigt dåligt på vilka förlag böckerna kommer ifrån. Ja inte för recex då förstås, men överdrivet många sådana blir det ju inte om man ser till helheten. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både de förlagen har ofta väldigt fina böcker, de ger inte ut så många per år men de som kommer brukar ofta vara riktigt bokpärlor =)

      Radera
  8. De få böcker jag läst från Etta har varit riktigt bra! Ett förlag att hålla ögonen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Etta har haft några riktigt intressanta titlar, få dock men väldigt bra =)

      Radera
  9. de mindre bokförlagen ger ofta ut intressanta böcker.

    SvaraRadera
  10. Man blir ju helt tagen av hur MÅNGA förlag det finns!

    SvaraRadera
  11. Piratförlaget ger ju ut Guillou så det är intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ger ut många andra med som är intressanta! =)

      Radera