måndag 10 april 2017

Firat lite födelsedag samt lite omprioritering

Jag försvann lite här i från eftersom jag behövde ta en paus. Jag behövde sålla bland intrycken och prioritera bort vissa delar i mitt liv samt lägga till vissa delar för att få en lagom balans där jag orkar med min arbetsträning. Läsningen tvärdog och allt kändes mest som ett måste. Jag valde bort en hel del böcker och har ägnat senaste veckan åt omläsning faktiskt. Jag kommer fortsätta att försöka välja böcker utifrån mig själv och inte utifrån det jag tror jag bör läsa.

Jag har också fyllt år och jag vill speciellt lyfta fram författaren Cinna Lupina Ojala som så vänligt hjälpte min mamma att skaffa fram ett exemplar av hennes bok Toner av guld lagom i tid för mitt kalas! Dessutom skickade hon med ett vackert smycke som en extra present! Ett stort tack till dig! Och till min föräldrar som verkligen ansträngt sig för att ordna en fin present.

Av mina systrar och min svåger fick jag dessutom en jättefin samlingsbok med alla Sherlock Holmes berättelserna! I en ursnygg utgåva på engelska.

Av min kära sambo fick jag dessutom en bakbok med glutenfria recept så att jag kan fortsätta utforska huruvida det blir skillnad för mig att låta bli gluten så mycket det går.

Sedan tog livet en chockartad vändning i fredags, det känns så ofattbart och det går knappt att förstå. Men det gör verkligen ont och känns så ofattbart skrämmande. Mina tankar går till Stockholm.

Nu börjar jag dock blogga igen men i väl valda doser och mängder. Om jag har rec-ex som jag vill lyfta fram snabbt men orken inte finns där att skriva en vanlig recension så kommer jag lyfta fram boken på mitt instagram först. Så mitt dåliga samvete kan bli något mindre.


8 kommentarer:

  1. Den där Sherlock Holmes-samlingen har mitt äldsta barn. Mycket, mycket fin! Verkligen en bra present.
    Ursäkta min något påflugna fråga, men har du verkligen inte fått något mer? Det BORDE ha funnits något i din brevlåda i fredags...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen fin! Nej faktiskt inte. Men vet att posten här ibland tar någon extra dag på sig att dyka upp. Så får kolla senare idag :)

      Radera
    2. Bra, annars får jag gå och klaga på "Posten" (alias Hemköp...) Om man postar med fullt porto på onsdagen så borde det vara framme på torsdagen eller allra senast fredagen. Känns lite lurt att det inte dykt upp än.

      Radera
    3. Ja det var verkligen skumt. Men har inte fått något paket som var oväntat. Fick en bok förra veckan från piratförlaget men det var allt. Men ska kolla senare. Posten dyker inte upp förrän mellan tre o fyra så ska kolla då :)

      Radera
  2. Åh vilken fin present. Det var verkligen gulligt! :)

    Och ha inte dåligt samvete! Både bloggen och läsandet ska ju vara roligt och lustfyllt. Så pressa dig inte <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det =) Det där dåliga samvetet är något som jag stora problem med men jag jobbar på det =)

      Radera