tisdag 23 september 2014

For Life

Reklam är något jag inte tänker ha med på min blogg då jag upplever att det inte hör hemma här. Men när en kvinna vid namn Eva hörde av sig via mail till mig i förra veckan kände jag att jag kunde göra ett undantag med tanke på att själva syftet med reklamen är av ett gott ändamål.

Det Eva ville att jag skulle dela med mig av är ett projektarbete som heter For Life. detta projekt ingår i en samverkan med Jobb och utvecklingsgarantins sysselsättningsfas. Projektet i sig ska ge deltagarna en chans att utvecklas, skaffa erfarenheter, meriter och referenser inför framtida jobb. Här kan ni läsa lite mer om projektet på deras blogg.  Grundiden i For Life är att skapa armband och halsband med texten For Life eller Zero Cancer och där all förtjänst ska gå vidare till cancerforskningen. Deras handtillverkade smycken säljs via e-handeln eller på större evenemang.  Här kan ni se deras utbud.

Jag blev imponerad av Evas mail, hon verkar vara ett varm kvinna med ett stort engagemang i detta projektet. Kan jag via min blogg skapa några nya besökare till deras hemsida så blir jag väldigt glad. Det finns ju ett medmänskligt och behjärtansvärt syfte bakom detta projekt och därför känns det rätt att uppmärksamma deras arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar