onsdag 17 maj 2017

Från A till Ö: Cirkus


C - Cirkus. En bok som det hände mycket i.
Saker hände hela tiden i den här boken. Du hängde knappt med.

Detta var lite klurigt att komma på faktiskt. Men jag kom fram till att just detta inte behöver betyda att boken som sådan i slutänden var dålig. Bara att det var väldigt mycket information och fakta samtidigt som det hände saker hela tiden. Jag tänker på Simma med de drunknande av Lars Mytting som är en fantastisk roman men som verkligen krävde en del av mig som läsare. Undvik inte boken för den är helt briljant men det är en ordrik roman där man får lära sig allt från potatisodling till masurbjörkar till vapendekor och tillverkning. Men släpper man taget och bara låter sig sjunka in i boken, omfamnas av alla dessa ord så är boken en njutning från första sidan till sista sidan, enligt mitt tycke =)




2 kommentarer:

  1. Den har jag varit lite nyfiken på, men nu tror jag faktiskt att jag tappade lusten. De saker du nämner är bland det värsta jag vet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ville ju verkligen inte avskräcka någon! Boken som sådan är riktigt bra men såklart om man inte gillar ordrika och myllrande romaner så spelar det ju inte så stor roll att jag gillade boken. Är rätt förtjust i myllrande och ordrika romaner om det görs på rätt sätt =)

      Radera