måndag 21 april 2014

Påskläsning

Det blev verkligen inte mycket läst under påsk här och det som blev läst var  inte påskdeckare utan fantasy.  Påsken fylldes istället med en massa annat trevligt så jag är ändå nöjd med helgen. Långfredagen var jag och Kära Sambon ute på tur i skogen med vår hund, lördagen så var Kära föräldrarna här och vi har grillpremiär i det underbara soliga vädret och söndagen hanns det förvisso meds lite läsning på förmiddagen innan vi åkte på påskmiddag hos Kära systern och hennes sambo. Idag så vilar jag, egentligen borde jag ägna dagen åt studierna men vi får se hur det blir med det senare idag.

Dock så läste jag klart en bok under skärtorsdagen som passade rätt bra in på påsken, boken handlar nämligen om häxor! Det var Jessica Spotswoods Farlig förmåga, boken ska vara inne på bibblan imorgon och det var kö på den så den fick hastigt flytta framåt i läskön och knöka sig förbi alla de andra böckerna.  Sedan blev även Ola Skinnarmos fantastiska bok utläst i helgen, vår högläsningsbok, den handlar om den resa Ola gjorde som gick i Shackletons fotspår.  Även en svensk fantasybok, del 2, av Anders Björkelid blev utläst igår kväll. Så blev min påskhelg, lite läsning och en massa socialt mys med familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar