- Johannes Pinter, Vackra kyrkor jag besökt ( och de mörka väsen jag mött där), S **** ( Sverige, m)
- Fantastikportalen, Bortom portalen, N, **** ( Sverige m & k)
- Nele Neuhaus, Snövit ska dö, ***½ De (Tyskland, k)
- Oskar Källner, Munins skärvor, N ( Sverige,m)
- Arnaldur Indriðason, Den kalla elden, De *** (Island, m)
- Mhairi McFarlane, Från och med du, R *** ½ ( Skottland, K)
- Fred Vargas, Cirkeltecknaren, De ( Frankrike, m)
- Gayle Forman, Jag var här, Ung ***½ (USA, k)
- Ninni Schulman, Flickan med snö i håret, **** De ( Sverige, k)
- Care Santos, De gömda rummen, R *** ½ ( Spanien,k)
- Rachel Abbott, Främlingsbarn, De/T **** (England, k)
- Caleb Crisp, Vem som helst utom Ivy Pocket, Ung *** ½ ( England, m)
- Stephen King, Mr Mercedes, T **** ( USA, m)
- Suzanne Collins, Gregor ifrån Ovanjorden, Ung/Fa **** ( USA,k)
- Juan Gabriel Vásquez, Ljudet av sådant som faller, R **** ( Colombia, m)
Månadens bästa: Här måste jag säga Johannes Pinters speciella och underhållande bok Vackra kyrkor jag besökt och de fruktansvärda väsen jag där mött.
Månadens noveller: Bortom portalen bjöd på en kavalkad av starka och intressanta noveller
Månadens karaktär: Ivy Pocket var en karaktär som det tog lite tid för mig att tycka om men när det väl inträffade blev jag riktigt förtjust!
Månadens deckare: Jag tyckte riktigt mycket om Nele Neuhaus deckare Snövit ska dö men gillade också Ninni Schulmans lagom-deckare Flickan med snö i håret.
Månadens spänning: Här delas platsen av både Stephen King och Rachel Abbott
Världsomseglingen: I februari besökte jag allt ifrån Tyskland till Colombia, en spännande resa!
Månadens antal: 15 stycken är bra, det är jag fullt nöjd med och det känns som att läsningen trots allt höll i sig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar