lördag 5 mars 2016

Mängder av nya böcker!

Jag har fått så många fina nya böcker i min brevlåda sista tiden men har inte orkat sätta mig ned och skriva.  Men jag är så tacksam för alla fina författare och förlag som hör av sig! Just nu har jag Sandra Gustafssons bok Ondskans Paradis: Hämndens pris på mitt sängbord, jag har nyss läst ut Caleb Crisp bok om den oförglömliga Ivy Pocket, i telefonen finns där tre böcker ifrån Zombie Förlag, ( alla påbörjade men ännu inte utlästa), häromdagen så ramlade Patrik Stigssons bok Snyltskator och Måntroll ned i brevlådan och i förrgår så förgylldes en väldigt tråkig dag av Marcus Olaussons fantasybok Serahema Sapatorium: De rotlösa.

Idag orkar jag inte bråka med teknologin, vår dator drabbades av virus förra veckan och jag fick tillslut återställa hela datorn. Med följd att en mängd funktioner inte fungerar såsom jag är van vid så jag får för tillfället inte över mina bilder ifrån mobilen till datorn. Jag visar en bild ifrån Marcus Olaussons bok, hämtad ifrån  Mörkersdottirs hemsida då det är ett så snyggt omslag. Andra bilder kommer så småningom.

Livet är just nu ganska så tufft, med mycket värk och andra svårigheter. Vår äldsta katt Luna blev även akut sjuk här förra söndagen, hon ramlade ihop med svåra smärtor. Efter två veterinärbesök med tillhörande smärtstillande medicin två gånger om dagen börjar hon så sakta repa sig. Men vår Luna är 15 år så oron är stor och vi tar ännu en dag i taget.

Dessutom sover jag extremt dåligt just nu med så det finns varken ork, tid eller lust till att sitta vid bloggen. Men jag längtar tillbaka, att få skriva om allt jag läser och allt som händer. Idag är en bra dag så det kommer bli någon timme till här, skriva ikapp recensioner, läser era bloggar, kanske kommenterar lite.







4 kommentarer:

  1. Hoppas både du och kissen mår bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Luna är ännu inte helt kry, vi avvaktar fortfarande.

      Radera
  2. Hoppas att du och även katten snart mår bättre och att du får mer energi att läsa/blogga när ljuset nu är på väg tillbaka. :)

    SvaraRadera