tisdag 23 februari 2016

En intresseförfrågan!

I natt när jag låg sömnlös, ett återkommande fenomenen just nu hos mig, så började jag fundera lite på en sak. En liten idé tog form i mitt huvud och jag tänkte nu kasta ut den till er för att se om det möjligen finns någon eller några som skulle kunna tänka sig dela samma idé som mig!

Jag saknar något positivt att göra på min fritid, något som kan ge avkoppling men samtidigt få mig att lära känna nya människor. Gärna då likasinnade som älskar böcker och läsning! Jag har inte så många vänner som skulle vara intresserade av detta men tänkte att det kanske fanns andra därute som också saknar möjligheten att träffa likasinnade. Min lilla idé var att om intresse finns starta ett slags bokcafé, helt privat naturligtvis, inte som företag då! Utan mer som en bokcirkel men utan tvånget att man måste läsa en specifik bok. Istället samlas man en gång i månaden eller något sådant, dricker kaffe/ thé och äter något gott medan man pratar om det man just nu läser eller ger varandra boktips. Kanske om alla är bloggar så kan vi kanske ger varandra tips och råd om bloggandet. Eller så pratar vi om livet och allt däremellan! Antingen ses vi hemma hos varandra, turas om såklart eller så träffas vi ute på något mysigt kafé.

Exakta upplägget kan man ju diskutera närmare om det visar sig att det finns något intresse!

Jag själv bor i sydligaste Småland, precis intill gränsen till Skåne. Jag förstår om ni inte vill skriva rakt ut vart ni bor här i kommentarerna men om du blir nyfiken skicka gärna ett mail till mig!







14 kommentarer:

  1. Det var komiskt, för jag bor precis tvärtom - i det nordligaste skåne precis intill gränsen för småland :)
    Hade verkligen varit mysigt med en liten bokcirkel och få vara med likasinnade. Är nyfiken på sånt, det verkar roligt. Även om det skulle bli en social utmaning för mig, just i början iaf, kanske låter konstigt men sån är jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Så häftigt :). Känner igen mig i det där med social utmaning, det är en av anledningarna till att jag vill försöka få ihop något! Jag kan skicka ett mail till dig så kan vi se hur det går?

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Det går bra! Jag skriver min bloggmail: lionslibraryblog@gmail.com

      Radera
  2. Verkar supertrevligt! Men jag är tyvärr öbo så det blir lite långt.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja då blir det nog lite för långt :)

      Radera
  3. Det hade varit intressant men Småland är stort, kanske blir det för långt att åka. Jag bor i den kända "by" dit folk kom i massor på 70-talet för att se på biltävlingar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant det. Jag bor i själva hjärtat av Ikea-land :)

      Radera
  4. Åh hade ju varit underbart men jag bor i Stockholm och det är långt bort.

    SvaraRadera
  5. Hade jättegärna velat vara med, men tyvärr bor jag i Hälsingland.

    SvaraRadera
  6. Jag känner att jag egentligen är intresserad, men bor ungefär en timme med tåg från södra Småland och det kan nog bli lite för långt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan det nog bli. Men hör av dig om du ändrar dig :)

      Radera