måndag 22 februari 2016

En oväntad paus

Det blev visst en paus här som jag inte riktigt räknat med men det kom så mycket i vägen och tiden räckte inte till. Orken har också varit som bortblåst sista tiden. Addera mycket sömnbrist och ständig smärta så blir livet inte riktigt så roligt längre. Den energi som fanns kvar fick läggas på jobbet.  Jag har under senaste tiden äntligen fått rätt hjälp och framförallt rätt diagnos när det gäller min smärta. Vilket är jätteskönt men det tar tid att förstå och acceptera. Dessutom så får jag nu behandling för detta, en behandling som är rätt tuff och kräver rätt mycket av mig. Så bloggen har fått stå åt sidan så länge. Men läst har jag gjort ändå! Massor av fina böcker, både egna och mängder av härliga rec-ex ifrån bla Zombie Förlag och författaren Sandra Gustafsson.

Nu när jag äntligen fått lite styrsel över livet och alla bitar så ska jag försöka ta tag i bloggen ordentligt igen. Jag saknar att sitta här och skriva, saknar att läsa andras bloggar och att få/ge kommentarer.  Har så många fina böcker att skriva om med! Läsningen har verkligen varit min räddning denna månad, det enda ljusa mitt i allt det hopplösa och jobbiga. Jag hoppas på att komma igång så sakteligen med bloggen igen. Hoppas ni har tålamod med mig och återvänder hit för att läsa!



3 kommentarer:

  1. Jag har tålamod! Hoppas att kroppen läker och att smärtan avtar. Jag har själv levt med kronisk smärta under många, många år men är bättre nu. Vet hur tufft det är och hur GÄRNA man vill göra mer än vad man orkar. Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Vet precis hur det känns och tycker verkligen inte du ska ha dåligt samvete ( vet att det är lättare sagt än gjort ), utan låt livet komma emellan om det behövs. Vi finns ju kvar. :-)

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir bättre med smärtan nu! Kram!

    SvaraRadera