fredag 3 juli 2015

21 påstående om mig

Jag hittar en liten enkät hos C.R.M Nilsson som i sin tur hittat den hos Monika på Bokföring enligt Monika. Jerkan lyser ju ännu mer sin frånvaro så då får man väl ta och göra en liten enkät istället. Ska försöka skriva några recensioner senare om det går i värmen!


Jag heter Helen
Jag är för tillfället hungrig men orkar inte göra något att äta
Jag är bra på fightas, inte bokstavligen talat utan bildligt
Jag tycker inte om kyla.
Jag är dålig på att lyssna på mig själv.
Jag läser allra helst på kvällen.
Jag gillar när jag uppnår en total läsro där omgivningen försvinner bort och vardagens alla måsten och krav bara suddas ut.
Jag sjunger inte alls bra, sjunger för mig själv ibland dock
Jag älskar min familj, min sambo och våra fyra katter.
Jag är inte speciellt bra på sätta mig själv i centrum.
Jag föredrar skogen framför öppna vidder.
Jag tycker om vår uteplats, perfekt för långa lässtunder
Jag är beroende av kaffe och böcker
Jag har på mig caprileggings och ett lila linne.
Jag dricker just nu kaffe!
Jag lyssnar på fläkten som surrar i bakgrunden. Alla fyra katter ligger utspridda runt den!
Jag blir arg på alla de som ser katter som en slit och släng vara framför verkar  de sk "bondkatterna" har en orimligt låg status. Vår egna Mio är en sådan katt,en hemlösing.  Det finns vad jag hört runt 100 000 hemlösa katter idag i Sverige.... 
Jag blir rädd av det allt kallare och hårdare samhällsklimatet, inte bara här i Sverige utan även runt om ute i världen.
Jag önskar att jag hade möjlighet att ta semester i år.
Jag är pinsamt dålig på tekniska detaljer och apparater
Jag är uppväxt i en liten bruksort i norra Skåne.


7 kommentarer:

  1. Uteläsning är ju helt fantastisk :)

    SvaraRadera
  2. Jag är också dålig på att lyssna på mig själv. Som tur är har jag fina vänner som skriker åt mig om jag glömmer det för ofta/mycket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att ha sådana vänner! =)

      Radera
  3. Samhällsklimatet skrämmer mig med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör en lätt mörkrädd när man tittar på nyheterna eller läser tidningarna.

      Radera
  4. Uteläsning är bra härligt :) Vi har ingen riktigt bra uteplats, så det blir att jag sitter i en solstol på gräsmattan istället.

    SvaraRadera