fredag 10 juli 2015

Sommarlov med Kulturkollo # fredagsmys

Sommarlov med Kulturkollo #fredagsmys

På fredagar har jag och sambon en helig tradition, en tradition som hållit i nästan fem år nu och det är vi tillsammans åker och helghandlar. Köper något gott att tugga på och mat till helgen. Sedan åker vi hem och så gör vi tacos tillsammans. Med min hemmagjorda vitlökssås och tacoköttfärs och mängder av tillbehör! Därefter äter vi framför tv:n faktiskt, enda dagen i veckan vi gör det. Vi ser gärna på de underhållningsprogram som går på fredagar, På spåret, Doobido eller liknande. Gärna en bra tv-serie om det går. Vi myser bara vi två, min familj vet detta nu och ringer endast om det någon kris, annars är alla telefoner avstängda, face-book utloggat och datorn avstängd. Denna kväll laddar vi batterierna totalt!

Förra fredagen började Kanal 1 sända en repris på den gamla klassiska Saltön! Så den såg vi och jag minns en sommar för några år sedan då jag bodde i och slukade Viveca Lärns underbara serie om Saltöborna! Det är kanske läge för omläsning snart? Jag gillar dessa för de är varma, snälla och underhållande. Mysig läsning helt enkelt.Tydligen ska det komma en ny bok i serien till hösten, den ska heta Södra vägen till Saltön.  Här verkar hennes böcker om Göteborg även vara en del av så det blir till att låna de böckerna. Det ska även verkar det som komma ännu en säsong med tv-serien med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar