fredag 10 juli 2015

Sommarlov med kullturkollo: En lång lista ord!

Sommarlov med Kulturkollo

Under hela veckan så har jag tillbringat den mesta tiden i sängen, jobbat några få timmar men resten i sängen. Det häftiga väderomslaget är inte skönt för en kropp med fibromyalgi...

Så idag,  när jag äntligen kommit ut på andra sidan och mår lite bättre så kör jag av ett batteri med sommarlovsord! En slags Twitter-variant fast på bloggen!


#Läser just nu
Just nu i skrivande stund är jag faktiskt mellan böcker! Förvisso har jag börjat på för ett tag sedan James Dashners I dödens stad men den har legat på is nu ett tag. Möjligen dags att ta tag i den i helgen. Annars har jag tre högar med massa fina böcker som väntar på sin tur, vi har rec-exhögen, lånehögen och olästa högen. Tillsammans finns där väl ett 60-tal fina böcker som väntar på sin tur!

# Läsplatta
Nopp, det äger jag ingen! Är inte direkt sugen heller men motståndet mot den har i alla fall minskat den sista tiden. Jag har fått en del rec-ex i digital form och de har jag läst på min smart-phone med det blir lite liten text på den bara. Så vi får se i framtiden om jag tar och skaffar en läsplatta som komplement till de vanliga böckerna.

#Nyutgivet
Jag säger här Jamie Fords Dröm en liten dröm för det är den senaste boken som jag fick hem. Och en bok som jag gärna vill läsa snart.

#Klassiker
Det finns en hel del klassiker i min olästa hög som väntar på sin tur men den jag främst tänker ta tag i, kanske redan i helgen är Per-Anders Fogelströms Krigens barn. Därefter tror jag att det är hög tid för mig att läsa Utvandrar-serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar