onsdag 8 juli 2015

Top Ten Tuesday: Hypade böcker

Ja jag vet att det är onsdag idag men jag hann inte/ orkade inte göra denna igår så nu får det blir Top Ten Tuesday fast på en onsdag!

Veckans fråga rör sig kring vilka tio hypade böcker vi ännu inte läst. Jag brukar inte läsa böcker utefter hur omtalade de är.  Visst kan jag hämta tips ifrån omtalade böcker, både ifrån bloggar, tidningar, tv och liknande men känner jag att innehållet inte passar mig då läser jag helt enkelt inte boken. Ibland kan jag bli övertalade om att jag verkligen måste läsa en bok som tex Andy Weirs bok Ensam på Mars. Men det är sällan det händer. Jag utgår helt enkelt ifrån andra premisser när jag väljer bok även om jag till viss del kan som sagt kolla upp en omtalad bok för att se om det är något för mig.

"What hyped books have YOU not read yet??"

Idag kan jag faktiskt bara komma på en enda hypad bok som i princip alla ( känns det som i alla fall) har läst och älskat. Men som jag inte läst och troligen inte kommer läsa heller. Och det är:


  1. Karl-Ove Knausgård Min kamp. Jag kan helt enkelt inte uppbåda intresse för att läsa 6 tjocka tegelstenar om en enda mans liv. Den kan säkert vara både bra och välskriven men för mig är det inget att ha. 

2 kommentarer:

  1. Håller med. Har väldigt svårt och förstå hur en människas halva liv ( det är ju inte slut än ) kan vara så intressant att man plöjer igenom 6 tegelstenar. Förmodligen missar jag något genialiskt, men det får väl vara så då. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag känner heller inget sug efter att läsa dem. Främst för att jag inte förstår hur hans liv skulle kunna vara så himla intressant att det är värt det stora antalet sidor...

    SvaraRadera