fredag 10 juli 2015

TAG: Sommarläsning

Jag gjorde denna förra året och nu när jag sett den runtom olika bloggar så tar jag och gör den i år med! I år så hittade jag den hos Bokföring enligt Monika!

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?
Alltså jag tycker inte om ordet Måste och jag tycker ännu mindre om det när det är skrivet med stora bokstäver!


 Men fem böcker jag gärna vill läsa under sommaren är:
* Anna Lihammer, Än skyddar natten
* Stephen King Mr Mercedes, står i kö på denna på biblioteket
* Jamie Ford, Dröm en liten dröm
* Per-Anders Fogelström, Krigens barn
* Valfri bok av de 50-tal som ligger i olästa-högen.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att tag i?
Ingen faktiskt. Jag läser det jag vill läsa helt enkelt

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?




4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommet läsa någonstans?
Beroende på vädrets makter så kan en hel del läsning ske i soffan eller i sängen faktiskt.


5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Ingen aning faktiskt, den kan jag ju inte svara på nu då jag inte vet vad jag kommer läsa i sommar!

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Borde är ett lika fult ord som Måste. Läs det du känner för och läs så mycket du orkar och njut! 

7. Strand eller hängmatta? 
Strand i så fall, vid en vacker sjö med skogen runtomkring!

8. Deckare eller roman? 
Keva? Vad syftar frågeställaren på? Deckare är en sorts roman ju?  Jag gillar alla former av romaner, i princip ifrån deckare via skräck till fantasy till moderna samtida till feel-good till underhållning till klassiker.

9. Favoritgenre?

  1. Skräck/ Deckare/ Thriller/ Spänning
  2. Fantasy/ Dystopier
  3. Moderna samtida varvat med klassiker och böcker för yngre, nyckelord här är familjen, hemligheter, relationer, svåra val och mörker samt en nypa kärlek


10. Tagga 3 andra:
Alla ni som ännu inte gjort den! Lämna gärna en kommentar!

4 kommentarer:

  1. Hoppas vi båda får läst Mr Mercedes i sommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Jag är väldigt längtansfull inför den. Samtidigt har jag en del gamla King böcker hemma så jag gärna läser i sommar med.

      Radera
  2. Din läsposition ute är samma som min antar jag, två stolar varav den är för fötterna. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det! =) Skönaste sättet att sitta på =)

      Radera