tisdag 28 mars 2017

Tematrio: Tid i titeln

Veckans tematrio handlar om tid, ett passande ämne nu när vi precis ställt om klockorna igen och man (läs:jag) känner sig helt förvirrad och trött.

 Så här säger Lyrans noblesser denna vecka: Tiden går, men allt består eller hur är det man brukar säga? Många romaner handlar om tid på olika sätt och många har dessutom någon form av tidsangivelse i titeln. Berätta om tre romaner vars titel innehåller något som anspelar på tid!

Jag tar tre böcker som jag ännu inte läst men som står och väntar på sin tur i bokhyllan =) Länkarna går till förlagens sidor om man vill läsa mer om boken.


  1. Tiden är inte än av Elin Boardy. Denna ser jag verkligen framemot att få läsa, hoppas få lite tid över i helgen så att jag kan börja på den då.
  2. Skördetid av Attica Locke. Ett spontanlån på biblioteket där både omslag och titel gjorde mig nyfiken. Baksidetexten övertygade mig helt och nu väntar den bara på att jag ska få tid att läsa den med.
  3. 4:50 från Paddington av Agatha Christie. Jag har sett tv-avsnittet som baseras på denna boken men jag har ännu inte läst själva boken. Har inte ens läst någon av Christies böcker med Ms Marple så känns som det är hög tid för det.

24 kommentarer:

  1. Den enda jag läst av de här är Agatha Christies bok.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hinner läsa Attica Lockes bok. Läste hennes första, men var inte jätteförtjust i den. Skulle ändå, kanske, vara kul att ge henne en chans till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte läst hennes första men tänkte att de var fristående så provar denna först, hennes första fanns inte inne på bibblan när jag var där.

      Radera
  3. Ja du, det är nog hög tid att läsa en miss Marple-bok om du inte gjort det :-) Just 4:50 från Paddington var det flera som tipsade om. Jag har den i bokhyllan men glömde helt bort den när jag gjorde min sammanställning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog det! Är ju mycket förtjust i tv-serien och så gillar jag ju Poirot =)

      Radera
  4. Chistie har jag läst förstås. Och Elin Boardy ska jag läsa.

    SvaraRadera
  5. Ingen Christie än?! Då har du något skoj att se fram emot... :)
    Fast vissa av dem är ärligt talat lite sega. Men "4:50 från Paddington" är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrev nog lite snabbt, menade jag har inte läst någon Christie som handlar om Marple. Dock har jag läst många med Poirot =)

      Radera
  6. Har inte läst någon av böckerna i din trio

    SvaraRadera
  7. Tiden är inte än ska jag läsa. Tror jag läst 4.50 från Paddington men det var decennier sedan, jag gillar Christie.

    SvaraRadera
  8. Miss Marple-serien är fantastisk! Detta är en av mina favoriter :)

    Boardy ligger och väntar på soffbordet, hoppas hinna läsa den i helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Jag är också förtjust i tv-serien, hoppas nu att boken är lika mysig =)

      Radera
  9. Christies bok är riktigt bra, tycker jag absolut du ska läsa! ;)

    SvaraRadera
  10. Så många påminner mig om Agatha C och att jag bör läsa henne igen!!!

    SvaraRadera
  11. Bara Agatha Christies bok som jag läst.

    SvaraRadera