lördag 18 mars 2017

Utmaning: Den bästa: Saint Patricks day


Sitter och dricker förmiddagskaffe och ska snart ta tag i att städa av huset litet. Men först tänkte jag vara med på Lyrans Bästa utmaning som det var ett tag sedan jag deltog i. Denna helg inspireras Lyran av att det varit Saint Patricks day och frågar alltså följande: Har ni burit grönt idag eller har ni blivit nypta? Dagen till ära vill jag att ni ska berätta om den bästa irländska romanen/författaren ni läst.

Jag väljer helt enkelt  Tana French, Till skogs då jag tycker hennes deckarserie är helt fantastisk. Tills skogs är hennes första som utspelar sig på en polisstation i Dublin. I första boken möter vi Rob Ryan som har huvudrollen samt Cassie Maddox som är hans kollega. I nästa bok så har istället Cassie Maddox huvudrollen. I tredje boken så är det en ny person som tar huvudrollen men alla har de gemensamt att de arbetar för samma polisstation. Ett smart drag tycker jag och jag är riktigt förtjust i hennes böcker.


11 kommentarer:

  1. Tana French har jag inte läst, tack för tips

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar man deckare så kan jag varmt rekommendera henne =)

      Radera
  2. Till skogs är mycket bra. Jag gillar Tana French. Min favorit är En hemlig plats, fantastisk bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är också riktigt bra, de flesta i hennes serie är riktigt bra faktiskt =)

      Radera
  3. Har läst en bok av den här författaren men kommer inte ihåg vilken det var.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har kommit en del på svenska och de är ju fristående på ett sätt så det går att läsa dom i oordning =)

      Radera
  4. Det här är en författare som jag funderat mer och mer på att läsa. Har hört mycket positivt om hennes böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan varmt rekommendera hennes böcker!

      Radera
  5. instämmer med föregående talare. kan inte komma ihåg vilken titel det var jag läste, men jag har hela tiden ambitionen att läsa flera eftersom jag tyckte om det jag läst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns så många böcker man vill läsa men ack så lite lästid!

      Radera
  6. Tana French böcker har jag inte stiftat bekantskap med, ännu. Till skogs blir en titel jag lägger till minne för framtida bruk. :)

    SvaraRadera