tisdag 27 januari 2015

Top ten tuesday: Val till en bokcirkel

Veckans Top Ten Tuesday  handlar om böcker som jag tror skulle passa bra in i en bokcirkel!

  1. Majgull Axelsson, Jag heter inte Miriam
  2. Charlotte Rogan, Livbåten
  3. Hillary Jordan, Mississippi
  4. Julie Otsuka,  Vi kom över havet
  5. Markus Prifitis, Främling vad döljer du för mig?
  6. Joel Dicker, Sanningen om fallet Harry Quebert
  7. Jonas Hassen Khemiri, Jag ringer mina bröder
  8. Kim Thu, Ru och Man
  9. Anna Lihammer, Medan mörkret fallet
  10.  Kristin Sandberg, Att föda ett barn ( Tar med denna för att jag faktiskt ska delta i en bokcirkel på biblioteket med just denna boken! )

8 kommentarer:

  1. Mississippi tror jag också kan passa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Det är en väldigt bra bok med många intressanta och tankeväckande frågor.

      Radera
  2. Många bra idéer! Jag heter inte Miriam har jag ju inte läst, men jag kan tänka mig att det finns mycket att diskutera kring. Vi kom över havet, Främling vad döljer du för mig?, Jag ringer mina bröder och Ru känns verkligen som perfekta cirkelböcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna gå på en bokcirkel med både Prifitis och Khemiris böcker, det hade kunnat ge intressanta perspektiv och mycket att samtala om!

      Radera
  3. Jag har läst 1, 2, 4, 7, 9 och 10 och tror alla skulle passa. Faktiskt så läste vi Medan mörkret faller i vår bokcirkel och det fanns mycket kring rasbiologi och främlingsfientlighet (och schabloner) att diskutera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tänka mig att det finns mycket att samtala om kring Anna Lihammers bok, jag "tvingade" kära sambon att läsa den så jag kunde prata ut om den ordentligt =)

      Radera
  4. Inte läst någon av dessa men tror att de skulle ge bra diskussioner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Jag har läst alla och jag fann att dessa gav många funderingar =)

      Radera