tisdag 27 januari 2015

Vinnaren av Bokbloggarnas litteraturpris!

Breakfast bookclubb ordnar varje år Bokbloggarnas litteraturpris och för femte året i rad har Sveriges bokbloggare nominerat och röstat fram en vinnare.

Idag är det Förintelsens minnesdag, det är 70 år sedan de fängslade i förintelselägren befriades och idag fick Majgull Axelsson bokbloggarnas litteraturpris med sin bok Jag heter inte Miriam. En bok som berättar om en romsk kvinnas liv och öden i förintelselägren.  Läs mer Här om vad jag kände när jag läste boken om Miriam.

Grattis till Majgull Axelsson och Brombergs förlag.



2 kommentarer:

  1. Grattis till Majgull Axelsson, ska läsa Jag heter inte Miriam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan varmt rekommendera boken, det gav mig en väldigt stark upplevelse som fortfarande finns kvar hos mig.

      Radera