tisdag 17 november 2015

9 månader av Cia Sigesgård

Cia Sigesgård, 9 månader
Rec-ex ifrån Swedish Zombie Förlag, Tusen tack!

Handling:
Emma och Daniel kämpar med hormonbehandlingar och pliktsex för att göra ett kärleksbarn.
När graviditetstestet äntligen är positivt blir lyckan fullständig.
Nästan.
Vad jag tyckte:

Om du planerar att bli gravid, är gravid eller om du känner någon som planerar att bli gravid eller är gravid.....Snälla läs då inte denna novell! För hel-vete vad otäckt bra Cia Sigesgård kan skriva. Här har vi en söt liten familj, allt är så mysigt och gullig och de väntar barn och allt är så fint så.....Men nej då snart brakar helvetet lös på allvar. Inte pang på utan smygande, steg för steg, lite i taget så man som läsare sitter med andan i halsen fram till slutet då man slutar andas helt....

Jag har försökt läsa Cia Sigesgårds roman Inga kelgrisar, Inga styvbarn, jag kom halvvägs igenom och jag är ändå inte den som är äckelmagad av mig eller direkt lättskrämd. Jag har läst Stephen King och Dean Koontz redan som ung tonåring så jag är så att säga redan marinerad i skräck. Men Cia Sigesgård tar det vardagliga, förvränger det, lägger till makabra detaljer och slänger ned en slev av vanvett....  Steg för steg leds vi djupare in i det mörka samtidigt som det förekommer vanliga vardag också. Att på så kort sidantal lyckas skapa en så komplett skräckhistoria är imponerande!

9 månader är alltså ruggigt bra och jag kan varmt rekommendera den om du vill bli rejält skrämd!

4 kommentarer:

  1. Jag tyckte också om Nio månader. Den var väldigt obehaglig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är extremt duktigt och kan verkligen skrämma en ordentligt!

      Radera