onsdag 4 november 2015

Oktobers läsning

Jaha, jag började blogga igen efter en lång tids uppehåll och sedan försvann jag igen... Denna gång är det en helvetisk förkylning som vägrar ge med sig som gör att jag inte orkar något alls. Hostar, snörvlar och har så vansinnigt ont i halsen, har även haft ett par dagar då jag inte hade någon röst alls. Nu efter närmare tre veckor börjar det äntligen vända, den senaste veckan har varit den värsta av de alla och jag har i princip inte gjort mer än jobbat mina timmar, sovit, tittat på tv och försökt äta. Läst har jag gjort men väldigt långsamt. Men som sagt det börjar vända nu så förhoppningsvis ska jag orka börja blogga igen! Jag har ju galet många böcker att skriva om och många av dom är riktigt bra böcker med.

  1. Peter Robinson, Själens dunkla rum, De *** ½
  2. Terry Hayes, Jag är Pilgrimen, T **** ½
  3. Gilly Mcmillan, Bränd himmel, T ***
  4. David Safier, Ung i ghettot, Ung **** ½
  5. M.J Aldrige, Ole Dole, De *** ½
  6. Belinda Bauer, Slutet öga, De *** ½
  7. Lee Child, Ingen återvändo, T ***
  8. T, Richmond, Vem var Alice? T ***
  9. Lisa Bjärbo, Det är så logiskt att alla fattar utom du, Ung ***½
  10. James Oswald, Själarnas bok, De ****
  11. Gillian Flynn, Vassa föremål, T ****
  12. Rebecka Åhlund, Ibland blir skogen vred, Ung/s *** ½
  13. Kristina Olsson, Glasbarnen, Ung/S ****
  14. Ingelin Angerborn Hjärtat av damm, ung/ S ****
  15. Anna. B Gren, Egen medicin, Skön ***½
  16. Per Jensen, Skäms hundar? Myt eller sanning? F ****
  17. Cia Sigesgård, 9 månader, Novell/S ****
  18. Sofie Berthet, Dimensioner, Dys *** ½
  19. Daniel Hånberg Alonso, Block- En deckare ur balans i tiden, De ****
  20. Sun-Mi Hwang, Hönan som drömde om att flyga, Skön *****
Månadens bästa:  Gillian Flynns bok Vassa föremål var ruggigt bra och riktigt otäck på ett bra sätt.
Månadens finaste: Den poetiska och vemodigt vackra boken om Hönan som drömde om att flyga
Månadens deckare: Hånbergs annorlunda deckare om Joseph Block, nyskapande och riktigt bra!
Månadens starkaste: David Safiers Ung i ghettot var en stark upplevelse tyckte jag.
Månadens fakta: Per Jensens otroligt intressanta och tankeväckande bok om hundars känslor och inre liv.
Månadens antal: 20 stycken är riktigt bra tycker jag och det känns riktigt bra att läsningen flyter på utan att det känns för stressigt. Jag läser mycket mer än vad jag brukat läsa tidigare år men det känns ändå inte för mycket eller för stressigt. Det enda som känns stressande just nu är alla de böcker jag ännu inte skrivit om. Men jag hoppas på att i nästa vecka ska jag ha ork att sätta mig ned och skriva en massa inlägg, jag har de färdiga i mitt huvud så det är bara att jag ska ha orken till att verkligen skriva ned dom med. Men den lilla energi jag har just nu går åt till att sköta jobbet. Men saknar verkligen att skriva så hoppas på att nästa vecka ska det finnas ork till det!

2 kommentarer:

  1. Wow, så många du läst. Ung i ghettot och Själarnas bok skall även jag läsa snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev visst en del! =) Jag kan rekommendera båda två =)

      Radera