torsdag 23 mars 2017

50 frågor eller en möjlighet att lära känna mig lite bättre =)

Monikas bokföring lade upp en enkät och eftersom det alltid är roligt med enkäter så tar även jag och svarar på den! Det är fritt fram att norpa enkäten och svara själv i sin egen blogg! 

1. Vem litar du på?
Min familj och min sambo. 

2. Var skulle du vilja vara just nu?
Just nu är jag väldigt nöjd med den plats jag befinner mig på men jag längtar onekligen till sommarens semester där en av veckorna ska spenderas i en stuga långt ut i skogen!

3. Favoritstad?
Arboga. Helt enkelt för att det var där som mitt liv började om på nytt, där fann jag både mig själv, min sambo och hittade även tillbaka till min familj

4. Vilket är ditt favoritnummer?
22

5. Vad var det senaste du åt?
Mariekex och kaffe =)  

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Mörk turkos tror jag nog

7. Hur är vädret just nu?
Solen skiner på en klarblå himmel!

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Svarar på denna ur ett privatperspektiv, pratar annars väldigt i telefon på arbetet men det passar inte in här precis. Den sista jag pratade med i telefon var pappa.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Rent fysiskt är det nog händerna jag ser först =) Om man tänker personlighetsmässigt så går jag efter snällhet. Nu är det inte så att jag är i behov av att kolla in andra eftersom jag har en sambo men tolkar frågan lite mer generellt utefter andra personer oavsett kön och ur ett mer vänskapligt perspektiv.

10. Vad har du för skostorlek?
38/39

11. Favorit tv-program?
På Spåret samt Doobidoo

12. Har du några syskon?
Två yngre systrar.

13. Längd?
161 cm.

14. Hårfärg?
Originalfärg är cendré, numera mer grått som dock döljs av hårfärg.

15. Ögonfärg?
Blå/grå

16. Använder du kontaktlinser?
Nej! Avskyr att pilla mig i ögonen, använder dock glasögon.

17. Favorithögtid?
Midsommar är speciell för mig, från det år jag träffade min nuvarande sambo och framåt. Vi har en speciell tradition på midsommar nämligen. Vi packar våra ryggsäckar med lyxig picknick och sedan beger vi oss ut i skogen, vi vandrar i från 3 timmar och uppåt. Bara vi, hunden och skogen, hela dagen. 

18. Favoritmånad?
Augusti gillar jag av någon anledning

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Förstår inte riktigt frågan, om man gråter så har man ofta en anledning eller en känsla eller någon form av orsak till att man gråter. Sedan kan det beror på något litet eller på något större. 

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Jack Ryan: Shadow Recruit

21. Favoritdag på året?
Jag kan inte påstå att någon speciell enskild dag är min favorit, har många kära dagar som när familjen fyller år eller liknande. 

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Ingen aning! Det var så många år sedan jag ens behövde tänka på detta.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Nej det kan jag då rakt inte.

24. Kramar eller kyssar?
Kramar.

25. Choklad eller vanilj?
Vet inte riktigt om det är glassmaken de är ute efter här men svarar choklad

26. Har du tatueringar?
Nej men skulle vilja ha en.

27. Vad lyssnar du på just nu?
Snarkande hund, spinnande katt och tystnaden. Perfekt ljudkombo!

28. Är du kär i någon kändis?
Nej verkligen inte.

29. Vilka böcker läser du just nu?
Stuart MacBride En sång för de döda.

30. Piercingar?
Nej

31. Favoritfilmer?
Episka storslagna filmer gärna med historiska inslag eller möjligen superhjälte-filmer men också en välgjord actionfilm eller en riktigt ruggig skräckfilm. Möjligen en välgjord animerad film. Är lite av allätare när det kommer till film och har inte någon direkt favoritfilm så sett.

32. Favoritsport?
Ridsport! 

33. Vad gör du just nu?
Svarar på denna enkäten! I övrigt så läser jag och dricker kaffe.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Saltade med smör på!

35. Hundar eller katter?
Både ock, kan ju inte säga bara katt eller hund då jag har båda här hemma!

36. Favoritblomma?
Aklejor är så fina, jag måste verkligen plantera några sådana i vår lilla trädgård.


37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Tror inte det!

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Min sambo är också min bästa vän.

39. Har du älskat någon någon gång?
Absolut och jag gör det fortfarande

40. Vem vill du träffa just nu?
Min syster-yster som bor i USA.

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
En vän har jag kvar.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Med snällhet, må låta tråkigt men för mig är snällhet en väldigt underskattad egenskap.

43. Gillar du att flyga flygplan?
Vet inte, har bara gjort det två gånger i mitt liv och det var en sisådär 20 år sedan så vet inte hur jag skulle känna för det idag.

44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger.

45. Hur många kuddar sover du med?
Fyra stycken! Två under huvudet, en som armstöd och en mellan knän, allt som behövs för att ge en värkande kropp vila under natten.

46. Saknar du någon?
Ja, jag saknar vår hund JumJum men allra mest saknar jag just nu Chili och Luna som gick bort i höstas.

47. Lyssnar på radio?
Ibland, i bilen blir det en del och så på jobbet. 

48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Att fortsätta fightas med min sjukdom och dessutom att jag orkade kämpa för att få arbetsträning.

49. Sämsta beslutet i år?
Inget som jag kan komma på, året är dock rätt ungt än så länge.

50. Din senaste nerladdade app?
C-More, som om vi verkligen behöver fler streamingtjänster... 

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! =) Norpa den gärna om du känner för det =)

      Radera
  2. Du är lika lång som jag :) Kul att läs dina svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Ja jag såg det med! Jag tror jag är 161 cm lång i alla fall, brukar inte mäta mig men det är så lång jag var när jag gick i skolan =)

      Radera
  3. Vilken trevlig enkät. Vi hade några saker gemensamt såg jag och det var längd, skostorlek, originalhårfärg och ögonfärg. Dessutom har även jag flugit endast 2 gånger och har haft ett husdjur som hette JumJum(min var en kanin).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! =) Spännande det! JumJum är ett väldigt fint namn =) Hämtade du det också från Mio min Mio?

      Radera