fredag 10 mars 2017

Helgfråga V.10: Vårens böcker som jag längtar efter


Då har man jobbat klart för denna veckan, två dagars arbetsträning blev det och en sjukdag pga av det besvärliga besöket hos ögonläkaren. Nu är det fredag och snart dags för tacomys! Men först tar vi och svarar på Mias helgfråga som denna vecka lyder som så här: Vilken bok längtar du efter att läsa i vår? (Kan man nu inte bara nämna en, så kan man lista några.)

Det är rätt många böcker jag längtar efter i vår men jag har inte superkoll just nu. Men här kommer ett litet urval av de jag hittar så här spontant! ( Alla bilder kommer från förlagens hemsidor)





30 kommentarer:

  1. Majgull Axelssons har jag också noterat. The Beautiful Dead har jag faktiskt läst, kunde inte hålla mig tills den översattes...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh spännande :) hoppas den översätts snart.

      Radera
  2. Oj många nya titlar, tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Å, vilka fina tips! Flera jag inte sett tidigare.

    SvaraRadera
  4. Många! Och flera blir jag nyfiken på också, tack för tips! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då är det bara de jag hittade helt spontant nu! Vågar knappt kolla efter mer noggrant :)

      Radera
  5. Majgull Axelssons bok ser jag också fram mot! Tack för de andra tipsen! :)



    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! :) Hoppas verkligen att Maj-Gull axelssons nya bok är bra.

      Radera
  6. Den där Swedish Zombie-boken ser väldigt intressant ut :)

    SvaraRadera
  7. Inte många författare jag kände igen (och än mindre läst), men en ny Axelsson kan säkert gå ner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där var en del nytt även för mig =) Roligt att prova nytt ibland.

      Radera
  8. Jag hade med både Delicious och Ditt liv är mitt. Det växte ett träd i Brooklyn verkar också väldigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre spännande titlar som jag verkligen är nyfiken på =)

      Radera
  9. Flera bra titlar där, som jag skulle kunna tänka mig.

    SvaraRadera
  10. Belinda Bauers bok vill jag läsa framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också väldigt spänd på den boken, hoppas den kommer snart!

      Radera
  11. Axelsson, Boardy och Billy Smith skulle intressera mig också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre titlar jag tror kan bli riktigt bra läsning!

      Radera
  12. Oj så många. Hur ska vi hinna läsa allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det som är nackdelen, att man inte får lästid med på köpet av varje bok =)

      Radera
  13. De vackra döda och Kolibri är jag nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolibri är jag väldigt nyfiken på, låter lite annorlunda och spännande!

      Radera