torsdag 9 mars 2017

Besök hos ögonläkaren

I tisdag var jag alltså och besökte ögonkliniken för att göra en uteslutande undersökning. Jag har nämligen fått problem med synstörningar i form av blixtar och liknande i synfältet.  Min läkare på vårdcentralen trodde starkt på någon form av ögonmigrän ( har redan vanlig migrän nämligen). Men det bestämdes att jag skulle undersöka ögonen för säkerhetens skull. Nu har jag gjort det och ögonen är friska! Så det är "bara" ögonmigrän....

Nu var undersökningen betydligt svårare och besvärligare än vad jag trott. En massa droppar och bedövande salva följt av petande, tryckande, starkt ljus och liknande gjorde att jag hade väldigt lite syn under hela tisdagen. Och i onsdags så fick jag stanna hemma från arbetsträningen för kroppen slog helt bakut. Så är det att ha fibromyalgin, ibland finns det inget annat att göra än att gå och lägga sig igen. Där man måste härd ut och låta toppvågen av smärta värkas ut. Idag mår jag mycket bättre och imorgon blir det arbetsträning som planerat!

Men på vägen hem från sjukhuset så stannade vi för att köpa en stor påse smågodis som belöning! Och där hittade jag och sambon lite filmer som såldes ut för 15 kr st! Så det blev en liten hög, kanske kunde det blivit fler. Men jag såg inget så det var lite knepigt, fick försöka läsa de få bokstäver jag kunde och så fick sambon förklara vad det var för film! Men hittade några riktigt bra tycker jag =) Får se om vi hinner se någon i helgen.

2 kommentarer:

  1. Jag ska försöka komma ihåg att mejla dig angående detta, men mår inte jättebra just idag. Har nyss varit med om en liknande händelse nämligen.
    Schysst sambo som köpte smågodis till dig! Jag fick ta mig hem själv och var tvungen att ha solglasögon för att alls kunna våga ha ögonen öppna... Det var minsann ingen som väntade med smågodis när jag kom hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mejla du när du har tid och ork, ta hand om dig själv först. Vill inte låta skrytsam eller kanske lite men min sambo är väldigt fin där. Han är väldigt mån om andra, inte bara mig, utan alla som står honom nära. Vilket var tur för mig för detta vara verkligen obehagligt men skönt nu när det är över.

      Radera