fredag 9 juni 2017

Helgfrågan V. 23


Nu är det fredag igen och jag är förkyld som bara den. Så helgen kommer ägnas åt vila och läsning i hopp att kurerar mig själv lite. Bara vädret också blir lite bättre, min värk mår inte så bra av detta regnandet och kylan. Men nu tar vi och svarar på Mias helgfråga först av allt och denna vecka vill hon veta: Vad tycker du om överraskningsexemplar?  Bonusfråga: Vilken är din bästa sommarlåt?

Jag gillar överraskningsexemplar! Även om det kan hända att det tar lite längre tid innan jag läser dom så gillar jag verkligen det. Speciellt om det är gjort med lite eftertanke. Det kan vara spännande att få överraskningar i form av böcker man kanske inte ens visste fanns och därigenom få en chans att vidga sitt läsande. 

Favorit sommarlåt får bli En kväll i Juni, här med Markooli på Allsång på Skansen. En vacker vemodig kärlekssång som doftar sommar för mig.



18 kommentarer:

  1. nu är mina bokhyllor fylla, föredrar böcker jag är intresserad av

    SvaraRadera
  2. Du får krya på dig så hoppas vi nästa vecka blir en frisk och pigg vecka!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas också på en bättre vecka men tyvärr vet man aldrig när man har fibromyalgi.. Men tack för din vänlighet!

      Radera
  3. Visst är det roligt med överraskningar!

    SvaraRadera
  4. Javisst är det kul men ibland får man sådan man inte gillar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ju tyvärr hända så ibland blir det helt fel.

      Radera
  5. Jag får inte så många överraskningspaket, men om jag får det så blir jag glad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får inte heller så många men är lika glad ändå =)

      Radera
  6. Så ser jag också på överraskningsböcker som dimper ned här. Vissa av dem hade jag nog aldrig läst annars, och det är roligt att vidga sina vyer. Hoppas du kryar på dig snabbt från förkylningen, inte roligt att vara sjuk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är spännande med bokpaket, det kan ju vara en helt ny favoritförfattare i den =) Hoppas också på en bättre vecka men förkylningen beror på eller hur man ska säga min fibromyalgi så det är svårt att veta när det blir bättre.. Men tack för din vänlighet.

      Radera
  7. Eftertanke är klart underskattat. Mer sånt, i alla lägen. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftertanke är helt klart underskattat! Det behövs verkligen mer av det i alla lägen =)

      Radera
  8. Ja, ibland kan man ju behöva sporras för att vidga sina vyer.

    SvaraRadera
  9. Överraskningar är roligt, men kan också stressa mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det blir alltför många på en gång så kan det visst skapa stress.

      Radera