torsdag 1 juni 2017

Hej igen!

Jag hade tänkt ta lite ledig över långhelgen som varit men det blev visst lite längre än så =) Ofrivilligt nedkopplad då mobildatan tog slut! Men rätt skönt med ett par dagar offline =) I helgen ägnade jag och sambo oss åt trädgårdsarbete och jag måste skryta lite om hur fint det blev! Sedan övergår vi till vanlig ordning och ägnar oss åt böcker igen!

I år tog vi tag i framsidan av huset där vi har två rabatter som sett för jäkliga ut ändå sedan vi flyttade in för tre år sedan. Men i år blev det äntligen ordning och reda även där!

Så här såg det ut innan:


Så här blev det efter ett antal timmars arbete, vi fick ta det lite i omgångar för att jag skulle orka med =) De små taniga växterna i stora rabatten hoppas vi ska växa till sig och bre ut sig ordentligt. I lilla rabatten med sten i ska det komma någon form av välkommen-skylt, ska bara hitta något riktigt snyggt först =)




Därefter byggde vi ihop en köksträdgård, jag fick presentkort på växter när jag fyllde år så vi passade på att köpa massa trevliga grönsaker och kryddor.


4 kommentarer:

  1. Mysigt med trädgårdspyssel. Det är något jag saknar där jag bor ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det mysigt =) Kan förstå att du saknar det.

      Radera
  2. Det ser väldigt trevligt ut! :)

    SvaraRadera