torsdag 1 juni 2017

Månadens favoriter

Då var majmånad slut och det är tid att summera läsningen i maj. Maj bjöd på en hel del bra böcker men oväntat många som landade på en trea. Fyrorna och femmorna var det betydligt tunnare med men fyra favorit får jag ändå till. ( Böckerna listas utan inbördes ordning)

Bubblare som även om den inte nådde riktigt upp till fyra ändå får vara med här pga det viktiga innehållet i boken. Nämligen Maja Lundes Binas historia som bjöd på en annorlunda dystopisk historia om något som sker just nu, nämligen bidöden. Läs och begrunda.



6 kommentarer:

  1. Jag har inte heller läst Camilla Läckberg. Så det var alltså en positiv överraskning?
    "Tiden är inte än" måste vara en av de bästa böckerna i år, enligt min mening.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt var just denna en överraskning, huruvida alla hennes andra är lika bra återstår att se =) Tiden är inte än kommer definitivt bli en av årets bästa böcker.

      Radera
  2. Jag blev riktigt förtjust i Tiden är inte än, väldigt unik :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den det! En fantastisk bok på så många sätt.

      Radera
  3. Häxan är jag lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade den riktigt mycket faktiskt =)

      Radera