söndag 4 juni 2017

Omslagslansering av Anna Jakobsson Lunds nya bok!

Jag fick ett så trevligt mejl från författaren Anna Jakobsson Lund häromdagen där hon undrade om jag ville vara en av de bloggare som just idag fick äran att dela med sig av baksidetexten samt omslaget till hennes nya bok. Självklart tackade jag ja utan att tveka! Anna Jakobsson Lunds briljanta dystopi-serie Systemet tillhör en av mina starkaste favoriter någonsin. Om ni ännu inte läst denna serie så gör det!

Men här idag så ska det handla om Anna Jakobsson Lunds nya bok som heter Equilibrium. Jag följer Anna på Instagram och de små smakbitarna man fått på boken där lovar väldigt gott! Dock så släpps inte boken förrän den 5 oktober så det blir en lång och otålig väntan tills dess. För omslaget som är något av det snyggaste jag sett på väldigt länge i kombination med en utsökt lockande baksidetext gör mig så nyfiken att jag knappt vet hur jag ska kunna vänta ändå till oktober! Läs och titta här och se vad ni själva tycker! Själv kan jag knappt slita ögonen från omslaget, detaljerna, färgerna och sammansättningen är så otroligt snyggt och väldigt tilltalande.

Baksidetexten ( som jag fått från författaren)

"Midnattsklockan slår medan jag springer genom Kintoros sluttande gränder. Jag skulle ha varit på scenen nu, tagit emot de andra kemisternas applåder. Ingen hade vågat neka mig ett forskningsprojekt efter det här.
Jag borde ha stannat i bankettsalen, kontrollerat den skärande smärtan. Bröt den sig ut ur mig? Hur kunde den göra det?
Klackarna slinter mot gatstenarna och jag drar av skorna. Fötterna domnar bort, men jag stannar inte. Jag måste härifrån, måste byta om innan någon ser mig. Klänningen är kladdig av blod."

Equilibrium är berättelsen om Ari, som tvingas fly till rövarstaden Porto du Luando och söka skydd bland smugglare, nickelskojare och illusionister. Det är en roman om identitet och kön, vänskap och magi av författaren till den rosade trilogin om Systemet."




4 kommentarer:

  1. Håller med om att omslaget är snyggt.

    SvaraRadera
  2. Snyggt omslag! Och den låter spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så läckert omslaget och boken verkar så spännande! Lång väntan till oktober bara!

      Radera